Zwartsluis- Genemuiden

26 juli 2021 - Genemuiden, Nederland

20 juli Genemuiden

We zijn 's morgens  naar Genemuiden gevaren omdat er in Zwartsluis geen apotheek is. De hechtingen in het been van Tineke moesten er ook uit dus hebben we het medicijnrecept dat naar Kampen was gestuurd naar de apotheek van Genemuiden laten sturen en hebben een afspraak bij de dokter in Genemuiden gemaakt.

21-26 juli  Genemuiden

Achter ons in de haven lag het echtpaar Breman, woonachtig in Genemuiden, die meteen aanboden om ons naar de dokter te brengen en halen met hun auto. In die praktijk bleken ze in het medisch centrum een wondspecialist te hebben die heel vriendelijk en kundig de hechtingen verwijderde, maar toch zorgen had over de overblijvende wond. Dus werd het been stevig gezwachteld en de zwachtel moest iedere 2 dagen door een medicus worden gewisseld. We hadden een prima ligplaats met mooi uitzicht en besloten hier enkele dagen te blijven liggen, met name omdat de wondspecialist heel goed beviel. Het alternatief, om steeds een beschikbare huisarts te vinden die dan ook de voorgeschiedenis niet zou kennen was niet erg aanlokkelijk.

De volgende dag bleek dat een heel goede beslissing want de wond was weer gaan bloeden  en nu konden we direct terecht bij de dokter. Tineke zit de hele dag met een been op een kussen en ben dus haar huissloofje. Als dank mocht ik een nieuw schortje gaan kopen....

Het is hier een heel gemoedelijk sfeertje en regelmatig komt er iemand belangstellend vragen of het been nog  zeer doet. Er lag een boot voor ons met mensen van Texel en we bleken beide heel wat gemeenschappelijke bekenden te hebben. Nou, dan is de borreltijd weer gauw te kort, maar ja, we hebben vakantie dus tijden zijn flexibel.

Het meest  bijzondere was wel een wildvreemde man die aan Tineke vroeg hoe het met het been ging, want hij had gehoord dat er zo'n zielig vrouwtje met een zeer been op een boot in de haven zat. Als troost had hij een pond gerookte paling voor haar meegebracht. Nou ja.......       De volgende dag kwam hij belangstellend vragen of het geholpen had. Uiteraard boden we hem een drankje aan, maar nee hoor dat wilde hij niet.

Ik heb er ook een nieuwe vriend bij. Dat is Herman van het tapijtmuseum. Ik fietste er langs om te zien wanneer het open was en ik kon er niet meer onderuit, de volgende ochtend werd ik om10.00 bij het museum verwacht. Herman stelde zich voor en vertelde dat hij zijn hele leven in de tapijtindustrie had gewerkt. De beste man was niet te stuiten en met veel moeite en als excuus dat ik bezoek kreeg mocht ik bet museum verlaten. Toen ik twee uur later bij AH binnenkwam werd er luidkeels hallo Friits geroepen door mijn vriend Herman. Hij drong meteen aan om met hem het grote industrieterrein rond te fietsen maar dat heb ik niet gedaan. De volgende dag kwam ik hem weer, nu zonder gevolgen, tegen bij de Boni, ook een supermarkt.

Mijn zus Ely en zwager Henk kwamen ook nog gezellig een middag en avond op bezoek. Ze hadden van een heel goede Gooise traiteur een heerlijk driegangendiner meegenomen. Wat wil je nog meer?

Er zit hier een brandstoffenhandel Winteroil die diesel en gasflessen  aan boord aflevert. De prijs is nauwelijks hoger dan langs de weg en ze beloofden maandag 26 juli bij ons af te komen tanken.

Dat tanken verliep prima maar bij de dokter kregen we toch een minder goed bericht. De wond heelt deels goed, maar bovenin de wond zit toch een lelijke diepe wond die  door een chirurg zou moeten worden behandeld. Om nu te voorkomen  dat we steeds nieuwe doktoren er naar moeten laten kijken zorgen we dat we uiterlijk volgende week dinsdag in Hoorn zijn en de huisarts zorgt dan dat er een afspraak gemaakt is voor de verdere behandeling. De volledige genezing gaat naar verwachting 4 tot 6 weken duren.

1. Marije:
    26 juli 2021
    Wat een grote teleurstelling, terug naar Hoorn 😕maar dat is zeker het beste. Heel jammer.
    Hoop toch dat jullie het tot nu toe fijn hebben gehad en toi toi met het been. Beterschap Tineke 🙏🙏💋♥️
  2. Nelleke Buijs:
    26 juli 2021
    Tja, zo in halve seconde op de fiets vanaf de VU jullie hele vakantie bepaald. Erg jammer maar het is belangrijk dat het been weer goed komt zonder blijvende schade. En daarna kunnen jullie gewoon weer de motorboot opnieuw starten toch? Beterschap en groeten van zonnig Lanzarote aan boord van de Hexe.
  3. Inge tilet:
    26 juli 2021
    Wat een verhaal ,we hopen dat ze hier in hoorn je verder kunnen helpen en dat het snel beter gaat !kan je wel lopen Tineke??jammer allemaal maar ongeluk zit in een klein hoekje !!!wij hebben ook nog een mooi bericht ...wij zijn over groot opa en oma geworden van een jongetje 2298 gram zijn naam BROOS van Britt en Jilmer zond 11 juli .geniet nog van die laatste week maar niet de allerlaatste ,veel sterkte liefs van ons
  4. Isa:
    Balen Mam (en pap)!
    Nu maar hopen dat ze zich in Hoorn goed ontfermen over je been.
    😘

@Inge - Gefeliciteerd!! Wat leuk! 🥳
  5. Marie Grapendaal:
    26 juli 2021
    Jeetje wat naar allemaal voor Tineke. Vraag eens aan die arts hoe ze er over denken om met die wond in het zoute zeewater te gaan! Dit wordt vaak gedaan. Ook door een zeer goede vriendin van mij gedaan met open been wond.
    You never know😁
  6. Ruud:
    27 juli 2021
    Wat een gedoe allemaal, nu maar hopen dat de rest van de reis goed verloopt.
    Gr Ruud en Peggy