Genemuiden- Dronten-Lelystad- Hoorn

1 augustus 2021 - Hoorn, Nederland

27-30 juli Dronten

De weersverwachtingen waren dusdanig dat we niet voor zondag 1 augustus naar Hoorn zouden kunnen oversteken, dus zijn we op ons gemak van Genemuiden naar Dronten gevaren, dwars door de Flevopolder. We waren al eerder in Dronten geweest en lagen  in de jachthaven op een paar honderd meter van een flink groot winkelcentrum. Ook hier weer erg aardige en hulpvaardige mensen.

31 juli Lelystad

We hebben nog even geprobeerd om na de Noordersluis van Lelystad meteen door te varen richting Hoorn, maar met windje 5 Bft en de golven dwarsscheeps is dat geen goed plan met een motorbootje, dus we keerden al snel om en gingen in de Bataviahaven liggen.

1 augustus weer naaar Hoorn

De voorspelde windkracht 3 was aanvankelijk toch heel wat meer, maar na anderhalf uur flink schommelen en een paar forse buien werd het toch beter bevaarbaar.

Tineke heeft 2 augustus in het ziekenhuis in Hoorn een afspraak met een chirurg en daarna horen we wel wat we verder kunnen doen. Als het zinvol om eerst een weekje hier te blijven voor een goede verzorging van de wond dan blijven we op de boot en daarna zien we wel weer.

Al met al geen opwindende avonturen beleefd dus en alleen als er inderdaad nog een paar weken varen mogelijk zijn volgt nog een verslagje. Anders was dit het voor dit jaar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. PR Ruud Peggy:
    2 augustus 2021
    Dat is jammer, maar gezondheid gaat voor.
    Sterkte vandaag jullie beidjes.
    Volgend jaar beter.
    Groetjes PR
  2. Marije:
    2 augustus 2021
    Een succes maandag in het ziekenhuis en ik hoop dat dit NIET het laatste verslag was. 🙏♥️😍