Oudenbosch- Steenbergen-Volkeraksluizen-Willemstad-Dordrecht-Delft

24 juli 2023 - Delft, Nederland

17 juli Steenbergse Vliet

Wat je in Brabant weinig ziet zijn gratis ligplaatsen en zowaar tussen Oudenbosch en Steenbergen zagen we er een paar waar we er een van uitgezocht hebben. Je ligt daar meestal heel rustig en je hebt vaak een mooi uitzicht.

18 en 19 juli Steenbergen

Ook in Steenbergen lig je midden in het stadje. We hebben daar wat rondgefietst en boodschappen gedaan

20 juli Volkeraksluizen

Bij deze sluizen hebben ze overnachtingsplaatsen waar altijd dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Dit jaar hebben ze het loopgedeelte van de steigers met hekken afgesloten omdat er achterstallig onderhoud gedaan was met als risico dat steigerdelen los zouden komen. Maar we konden er wel overnachten.

21 juli Willemstad

We kwamen daar al vroeg aan en hadden geluk want we konden een mooie ligplaats in het centrum aan de kade bemachtigen. Tegen het eind van de middag werd het flink druk en lagen er grote jachten gedubbeld, iets wat zelden voorkomt.

22 en 23 juli Dordrecht

Sommige havens hebben de liggeldprijzen flink opgeschroefd en terwijl we anders bij de " Koninklijke" liggen hebben we deze keer een goedkoper alternatief gevonden in de Wijnhaven, een gezellige verenigingshaven. Onze achterburen kregen van bezoekende vrienden een heel mooi bloemboeket. Toen hun bezoek weg was gaven ze dat boeket aan Tineke "want ze hadden geen bloemvaas aan boord". Dat was aanleiding om ze de volgende dag op de borrel uit te nodigen, wat heel gezellig werd.

24 juli Rotterdam-Delft

Dit werd een rare tocht. Omdat vorig jaar de museumhaven in Rotterdam zijn prijzen idioot verhoogd had wilde ik deze keer eens in Delfshaven overnachten. Ik had daar wel eens plaatjes van gezien en die waren uitnodigend. De realiteit bleek echter heel wat minder. De gammele steigers zouden het bijna onmogelijk maken om de fietsen aan land te krijgen en het zag er heel ongezellig uit, dus we besloten dit aan ons voorbij te laten gaan.

Dan maar door naar Delft. Daar aangekomen bleek er geen beschikbare ligplaats te zijn. Toen we bij een boot wilden vragen of we dubbel mochten liggen wisten ze niet hoe snel ze zich moesten verstoppen. Nou, als het zo moet hoeft het van mij al niet meer. Dus maar weer verder varen. Uiteindelijk zagen we aan de noordkant van Delft een aanmeerplekje en daar hebben we vastgemaakt. Al met al een tochtje met vallen en opstaan.

1. Marie Grapendaal:
    24 juli 2023
    He luitjes, leuk jullie verhalen, maar waar blijven de foto's😃
  2. Marije:
    25 juli 2023
    Wat leuk om in Oudenbosch, waar jullie ook gewoond hebben nu met de boot te liggen, super leuk lijkt me dat. Ja wat heb je toch vreemde mensen om je te verstoppen als er gevraagd wordt om langszij te mogen liggen. Was voor mij dan ook snel doorvaren. Nog leuke dagen en foto’s zijn ook altijd leuk 🤣😂.
    Liefs, Marije
  3. Wim en Ank:
    26 juli 2023
    Leuk om jullie te volgen!
  4. Annemarie:
    28 juli 2023
    Hallo beide. Hebben jullie nog last gehad van onweer.?
    Lijkt me niet leuk op het water.
    Nog 2 maanden en dan weer terug in Hoorn. Nog Veel Plezier met mooi weer. 👍🐩
  5. Frits en Tineke van der Holst:
    28 juli 2023
    Hoi Annemarie,
    Voordeel van een motorbootje is dat je, als het goed is, altijd droog zit.
    Wij lagen in den Haag en hadden gisteren wel de hele dag regen.
    Het bevalt nog steeds goed, we liggen nu in Leidschendam en blijven daar 2 of 3 dagen (gratis vandaar) liggen.
    We hadden nooit gedacht dat jij iets met potten zou krijgen....