Delft-den Haag-Leidschendam- Amsterdam

1 augustus 2023 - Amsterdam, Nederland

25-26 juli den Haag

Vanaf onze "noodaanlegplek" in Delft zijn naar den Haag gevaren. Aan de Bierkade daar is het wat moeilijk om fietsen op de kant te krijgen dus zijn we bij de wsv de Vlietstreek in de Bronkhortshaven gaan liggen. Daar hebben ze een Bluewater app om het havengeld te betalen. Na betaling kregen we keurig een email met de bevestiging dat we betaald hadden en de toegangscode van het elektronische hek. Goed voor elkaar dachten we.

Wij de wal op en de stad in om Rutte een hand te geven en boodschappen te doen. Bij terugkomst op de haven toetste ik de toegangscode van het hek in en... die deed het niet. Een telefoonnummer van de havenmeester was er niet en toen hebben we een uur lang kabaal staan maken om de aandacht van iemand in de haven te krijgen. Nada dus.

Gelukkig kwam er een dame aan die haar hondje wilde gaan uitlaten en die gaf ons het goede nummer. Na een boze email van mij kwam er de volgende dag een bestuurslid uitleggen dat ze allemaal amateurs waren en dat daarom niet het juiste nummer in het systeem stond. Na een berichtje van mij aan Bluewater is het juiste nummer in het systeem gekomen.

27- 31 juli Leidschendam

In Leidschendam lagen we net voor de sluis aan een prima plek die ok nog eens gratis was en waar alleen de voor de stroom betaald moest worden. De supermarkt op loopsafstand dus wat wil je nog meer. Het weer was flut daarom zijn we er een paar dagen blijven liggen.

1 augustus Amsterdam

Ook de weersverwachting voor de komende 2 weken was ook slecht en daarom besloten we terug naar Hoorn te varen. Bij beter weer zijn dan de touwtjes weer zo losgegooid. De 56 km naar Amsterdam gingen dankzij onze lage doorvaarthoogte heel voorspoedig en 5 uur later meerden we al af op de Nieuwe Meer. We wachten hier af tot de wind tot een voor ons goede 3 Bft is afgenomen en doen dan het laatste stukje naar Hoorn.

1. Marie Grapendaal:
    1 augustus 2023
    Groot gelijk, ik dacht nog aan jullie!
  2. Inge tilet:
    1 augustus 2023
    Oost west thuis best welkom in Hoorn
  3. Isa:
    Net misgelopen in Amsterdam. :-(
    Idd zo weer losgegooid. Vanaf hier wordt het alleen maar beter. Of het moet nog ff gaan vriezen ofzo 😉
    Goeie reis naar huis! Xxx
  4. Wim en Ank:
    Goede reis naar Hoorn!
  5. Marije:
    1 augustus 2023
    Wel heel wat gevaren; rondje Nederland, super 👌. Wat zullen jullie gebaald hebben dat de toegangscode van het hek niet de juiste was. En dan de “dooddoener” we zijn allemaal maar amateurs 🧐🧐. Nog fijne vaart richting HOME SWEET HOME 🥂🎶😘
  6. Annemarie:
    2 augustus 2023
    Wat jammer Frits dat het 'zomerweer je vroeg naar huis stuurde.
    Misschien pakken jullie het weer op Ls het wat opknapt. Jullie hebben nog n maand.
    Good Luck en ik hoor het wel. 🐩