Amsterdam-Durgerdam-Hoorn-Broekerhaven-Medemblik-Middenmeer-Schagen-Hargen

15 augustus 2023 - Hargen, Nederland

3 augustus Durgerdam

Via het Amstelkanaal Zuid zijn we van de Nieuwe Meer naar de Amstel gevaren. Dankzij ons lage bootje kunnen we precies onder de bruggen door. In Durgerdam kregen we van de havenmeester een heel mooi ligplekje.

4 augustus naar Hoorn

Ik heb me deze keer exact gehouden aan de informatie waar het welig groeiende  fonteinkruid was gemaaid en, alhoewel we bijna 10 km moesten  omvaren, bleven we vrij van rommel in de schroef.

We hadden besloten om beter weer af te wachten lekker aan boord in onze thuishaven. Het was heel leuk om alle bekenden weer te zien. Ik ben wel  naar huis geweest om vuile was neer te leggen en de auto los te maken van vastgegroeide klimop voor de garage.Thuis was alles verder in orde en toevallig trof ik Wim de man die onze tuin bijgehouden heeft. Alles stond er prima bij.

Tineke had nog geen  behoefte om thuis te zijn want ze had nog vakantie en vond het erg gezellig in de haven.

10 augustus Broekerhaven

Het weer was weer veel beter en toen zijn we dus vertrokken. De eerste stop was Broekerhaven. Daar wilde ik informeren of het nog mogelijk was om een winter in de loods te staan waar ik indertijd de boot heb opgeknapt. Dat kon wel maar de nieuwe huurder had er een enorme puinhoop van gemaakt en daar wil ik mijn boot niet tussen zetten.

Marja en Piet wonen daar bijna om de hoek en zijn gezellig bij ons een borreltje komen drinken.

11 augustus Medemblik

In Medemblik hadden we in de Westerhaven een goede plek. We hebben daar ouderwets bij Brakeboer een drankje genuttigd en bekenden van het shantykoor gesproken.

12 augustus Middenmeer

Een stop hier was helemaal niet verkeerd. Middenmeer is groter dan ik gedacht had. Er liggen wel heel wat "oude lijken" te roesten langs de kant maar we vonden toch een passende aanlegplaats. Later bleek dat we iets verder door hadden moeten varen naar het nettere gedeelte van de haven.

13 en 14 augustus Schagen

We waren hier nog nooit geweest met de boot en het was een openbaring. Een mooie jachthaven met uitstekende faciliteiten en dichtbij het zeer gezellige centrum. Dat was een goede reden om nog een nachtje bij te boeken.

15 Hargen

Ook dit was nieuw en het proberen waard. Hargen ligt net achter de duinen bij Camperduin en  er liggen heel wat boten van mensen die daar kennelijk hun hele vakantie doorbrengen. Er staan ook hier en daar tentjes op de kant. Het is een rommelig gedoe maar voor een nachtje wat ons betreft prima.

1. Isa:
    15 augustus 2023
    Wat leuk Pap! Lekker touren in Noord Holland! Njoy
    Kus uit Vught
  2. Inge tilet:
    15 augustus 2023
    Jullie zijn toch echt wereldreizigers ,zo zie je maar weer dat jullie nog lang niet alles in ons Nederlandje hebben gezien .heel veel plezier verder toitoitoi
  3. Marije:
    16 augustus 2023
    Weer een gezellig, gevarieerd verhaal. Echte globetrotters
    Zijn jullie heerlijk. Geniet nog van al het moois onderweg 👍🥂🎶💋
  4. Wim en Ank:
    16 augustus 2023
    Weer een mooie route !, Schagen is mooi hè en de haven vlak bij het centrum . Leuk dat jullie bij Hargen zijn geweest.