Amsterdam-Huizen-Harderwijk-Elburg-Zwartsluis

19 juli 2021 - Zwartsluis, Nederland

10 tot 13 juli Amsterdam

We besloten nog een paar dagen i  Amsterdam bij de zeer gastvrije wsv de Koenen te blijven liggen want Tineke had veel pijn en de wonden bleven lang bloeden, ook al vanwege de bloedverdunners die ze slikt. Maar ondanks dat ze ermee stopte werkt dat toch langere tijd door. Beide dochters kwamen langs en dat maakte het toch weer gezellig. Toen we 12 juli wegvoeren bleek de koelwaterpomp niet goed te werken, dus gingen we weer terug. Ook na het vervangen van de gehEel kapotte impeller hielden we toch een probleem. Uiteindelijk bleek een rubber afdichstichting het filter  iet goed te zitten waardoor de pomp lucht zoog ipv water.

14 juli Weesp

Maar goed, u8teindelijk gingen we weer verder naar Weesp. We vonden daar een mooie ligplek en ik kon 's avonds lekker indisch eten halen bij de plaatselijke toko.

15 juli Huizen

Door de diverse vertragingen besloten we dit jaar niet het rondje langs Brabant te maken, maar om over de randmeren  naar het noorden  te varen. In Huizen hebben we al enkele keren midden in een winkelcentrum afgemeerd, toen als enige boot, maar zowaar lag er deze keer nog een bootje. Oud collega en vriend Jan Berends kwam met zijn vrouw Truus gezellig wat bij ons drinken en bij de Italiaan aan de overkant hebben we lekkere pizza's en pastas gehaald.

16 juli Harderwijk

Het was aanvankelijk de bedoeling om naar Spakenburg te varen, maar de stashaven daar lag behoorlijk vol leek het wel vanaf het water dus besloten we door te varen naar Harderwijk. Onderweg voeren we precies onder een meedrijvende hoosbui. Het leek wel of je in de mist voer, zo hard plensde het. Maar goed, we kregen in deze ook erg vol liggende haven toch weer een plekje.

17 juli Harderwijk

We hadden een afspraak met een huisarts gemaakt om het been met de hechtingen te bekijken en te bepalen of de hechtingen eruit konden. Het zag er rood uit rondom de wond en de huisarts adviseerde om eerst een antibioticakuur te doen en pas daarna de hechtingen eruit te laten halen. Hopelijk gaat dat nu de 23e lukken. Voor Tineke wel heel vervelend natuurlijk want nu moet ze weer een week met dat linkerbeen omhoog zitten. (En ik ben de huisslaaf)

18 en 19 juli Elburg

Je kunt goed merken dat het nu vakantietijd is want ook in Elburg vonden we met moeite een ligplaats. Het is prachtig weer en we hebben ons er dus een dagje aangeplakt.

19 juli Zwartsluis

We gingen maandagochtend op weg naar Kampen. In de sluis naar de IJssel kregen we te horen dat de recreatievaart op de IJssel verboden was vanwege sterke stroming en veel drijfhout. We mochten op eigen risico de sluis uit maar hadden dan volgens de sluismeester een heel grote kans op een bote van €300. Dus rechtsomkeert en via de Roggebotsluis, waar we anderhalf uur moesten wachten op een schutting, het Ketelmeer en het Zwartewater naar Zwartsluis. We waren blij dat we er waren. In Kampen zou Tineke medicijnen kunnen ophalen, maar dat ging nu dus niet door. Morgen bedenken we daar wel wat op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marie Grapendaal:
    20 juli 2021
    Och och lieve Tineke, van harte beterachap xxx
  2. Marije:
    20 juli 2021
    Gadverdamme wat vervelend allemaal; hoop 🙏 dat de hechtingen er snel uit kunnen. Beterschap en dikke smok 💋👍
  3. PR Ruud Peggy:
    21 juli 2021
    Het blijft spannend met jullie en voor Tineke allesbehalve relax.
    Ik begreep de app niet helemaal aangaande het ongemak van Tineke,
    Maar na dit verhaal helemaal duidelijk.
    Het allerbeste met jullie en ik hoop dat ondanks de problemen, jullie toch een leuke vakantie hebben
    Liefs PR