Leiden-Lisse-Vijfhuizen- Amsterdam

9 juli 2021 - Amsterdam, Nederland

4juli  Leiden

Vandaag hebben we er een culturele dag van gemaakt met een bezoek aan de Lakenhal. Er was een gecombineerde expositie van verleden en heden. De meneer die ons heel vriendelijk ontving en uitlegde wat waar te vinden was vertelde achteloos, zijn woorden,  dat er ook nog een stuk of wat Jan Steentjes en Rembrandtjes hingen.

Al met al een heel leerzame middag.

5 juli naar Lisse

Dat was maar een klein stukje varen over de Kagerplas maar we moeten de afstand naar Amsterdam  nu een beetje in kleine stukjes knippen om de 9e daar te zijn.

6 juli Lisse

We hadden eigenlijk een mooi plekje dus hebben we er nog een dagje aangeplakt

7 juli Vijfhuizen

Ik had vorige keer geen goede foto gemaakt van mijn geboortehuis dus daarom zijn we weer in Vijfhuizen gestopt om een betere foto te maken. Op de terugweg ben ik gestopt bij het museum de Cruquius. Dat was toch heel indrukwekkend hoor. Samen met  drie andere gemalen heeft de Cruquius tussen 1849 en 1852 het Haarlemmermeer leeggepompt. De in Engeland gebouwde stoommachine is de grootste ter wereld. De cylinder heeft een diameter van 3,66 meter. Bij elke slag van de stoommachine werd er 64.000 liter water 5 meter omhoog gepompt.

8 juli Nieuwe Meer

We hadden een plekje gereserveerd bij w.v. De Koenen omdat dat vrijwel recht tegenover het Amsterdam UVA ligt. Dit is een heel gezellige, gemoedelijke jachthaven en bij het verkennen met de fietsjes waren we in 5 minuten bij het ziekenhuis.

9 juli Amsterdam

Dit was voor ons een best een spannende dag want we maakten ons toch wel bezorgd over de uitslag van het onderzoek door de KNO arts. Het zeer intensieve onderzoek gaf als resultaat dat Tineke Laryngocele heeft. Dat is een vochtophoping in een cyste die net boven de stembamden zit. Maar het is niet bedreigend en de specialist heeft gelijk een afspraak gemaakt voor een laseroperatie in september of oktober.

Wat waren we opgelucht toe we weer naar de jachthaven terug fietsten......

Totdat Tineke bij een haakse bocht kwam te vallen en op een heel vervelende manier snijwonden opliep. Het bloed gutste eruit.

Een omstander belde meteen 112 en met de ambulance ging Tineke weer terug naar het ziekenhuis. Daar werden bij de spoedeisende hulp de wonden ontsmet en de wond in het linkerbeen werd 14x gehecht. En wat denk je? Terwijl de dochters allebei direct hulp aanboden ging die bikkel van mij gewoon, wel heel voorzichtig natuurlijk, op de elektrische vouwfiets naar de haven terug.

Met pijnstillers moet ze nu de komende dagen zo goed en zo kwaad als het gaat zien door te komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge tilet:
    9 juli 2021
    Wat een verhaal,maar goed te behandelen met laser toch een beetje eng !! En tot overmaat nog in de ziekenauto zo zie je maar en ongeluk zit in een klein hoekje heel veel sterkte met alles liefs van ons toitoitooi
  2. Isa:
    9 juli 2021
    Arme mammie! Hoop echt dat het meevalt qua pijn. Heb nog nooit zo’n enorme jaap gezien. Dikke zoen uit Vught! X
  3. PR Ruud Peggy:
    Asjemenou,
    Nooit saai met jullie.
    Gelukkig goede berichten vanuit het ziekenhuis.
    En ondanks ziekenhuisbezoeken, een leuke vakantie
    Met musea bezoeken.
    Nu Tineke geen acrobatische toeren meer maken hoor. En een snel herstel na je val
    Plus een fijne vakantie verder
    Liefs PR
  4. Marije:
    9 juli 2021
    Proficiat lieverd , heel blij te horen/lezen dat dit met een laserbehandeling te behandelen is 👍🙏. Maar begrijp dat je opgelucht uit het ziekenhuis wegstopt maar het niet de bedoeling was om weer met een ambulance weer terug te komen😀. Hoop dat deze hobbel snel voor je genomen word, maar jou kennende 👍😀 komt het goed.
    Liefs, Marije.
  5. Arthur:
    10 juli 2021
    Sterkte Tineke,verder toch een behouden vaart groeten en beterschap Arthur
  6. Piet Koeman:
    10 juli 2021
    Hoi, Tineke en Frits,
    Dat is zeker weer een toestand met jullie, met 14 hechtingen is het wel een flinke jaap .
    We wensen dat de behandeling van de cyste voorspoedig zal verlopen.
    Groeten Piet en Tine Koeman
    p.s. wij zijn inmiddels weer thuis.
  7. J.A.Jongerius:
    13 juli 2021
    Hallo Tineke en Frits, ongeluk na geluk is de gedachte maar wat een pech. Hopenlijk geneest de wond naar behoren. Wel stoer om direct weer op de fiets te stappen. Van ons nog een goede vaart en de hartelijke groeten