Oudewater-Haastrecht- Gouda- Alphen ad Rijn- Leiderdorp-Leiden

3 juli 2021 - Leiden, Nederland

24 juni Oudewater

Oudewater is een mooi oud stadje. We lagen gratis en hoefden alleen de gebruikte stroom te betalen, dus hebben we er nog een dagje aangeplakt. We zijn vandaag naar het touwmuseum geweest. Dit jaar is het touwslagersbedrijf waar het museum deel van uitmaakt en dat meer dan 400 jaar in het bezit van de familie van der Lee is geweest, verkocht en naar Rotterdam verhuisd. Het museum is echt leuk en heel informatief. Nooit geweten dat hennep zoveel bewerkingen nodig had eer je er touw van kon maken.

25 en 26 juni Haastrecht

Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar toen we door Haastrecht voeren en langs een mooie aanlegplaats kwamen zijn we gestopt en hebben we vastgemaakt. We hadden geen haast en het was erg matig weer, dus als je goed ligt blijf je nog een extra nachtje.

28, 29 en 30 juni Gouda

Gouda is erg bekend terrein voor ons en het is fijn om te weten waar alles is. Aan de Kattenburgsingel afgemeerd op loopafstand van het centrum. Nog steeds matig weer maar met een goed boek en Netflix kom je ook die tijd goed door. Op zulke dagen waarderen we ons motorbootje weer waar je in plaats van in de "kelder" op de zeilboot hier in de veranda zit met rondom uitzicht.

Voor alle zekerheid een plaatsje gereserveerd op 8 juli bij wsv de Koenen in aan de Nieuwe Meer in Amsterdam. Die ligt recht tegenover de UVA , waar Tineke 9 juli een afspraak heeft met de KNO arts

1 juli Alphen a/d Rijn

De brug in Waddinxveen was deels gestremd voor onderhoudswerk zodat we toch wel 3 uur vertraging mee opliepen.

2 juli Leiderdorp

Over de Oude Rijn is het leuk varen en het was gelukkig  inmiddels lekker weer. In Leiderdorp vonden we ook weer een mooie aanlegplaats. Hier komen heel veel sloepjes langs en zo is het net als op een terras, lekker met een versnapering in de hand commentaar leveren  op was er langskomt.

3 juli  Leiden

Vandaag eerst nog even boodschappen gedaan in Leiderdorp en toen vertrokken naar Leiden, waar we in de passantenhaven zijn gaan liggen. Ook hier blijven we weer minimaal 2 dagen liggen.

Het is geen opwindend verhaal, maar mooier kunnen we het niet maken. Hoofdzaak is toch dat we het nog steeds erg goed naar ons zin hebben. Het is de bedoeling om op 10 juli het volgende verslagje te sturen zodat het nieuws over het ziekenhuisbezoek van Tineke ook meteen mee kan.

1. Hans Mol:
    3 juli 2021
    Hoi Frits, we hebben onze boot te koop staan. We zijn er, na bijna 20 jaar varen, eigenlijk een beetje klaar mee. Dient zich vast wel weer iets nieuws, spannends aan.
  2. Marie Grapendaal:
    3 juli 2021
    Lekker hoor!! Hoop dat het mee valt bij de KNO arts😇
  3. Inge tilet:
    3 juli 2021
    Mooi verhaal weer zo koetelen jullie mooi nederland door.succes bij de KNO arts hopen dat er wat uit komt !!
  4. Marije:
    3 juli 2021
    Goed dat jullie het nog steeds naar de zin hebben 👍
    Kijk uit naar het volgende verslag waar dan ook hopelijk de uitslag van het onderzoek van Tineke te lezen valt 🙏.
    Lieve groet, Marije.