Breukelen-Maarssen-Utrecht-IJsselstein-Oudewater

23 juni 2021 - Oudewater, Nederland

15 en 16 juni Breukelen

Ik ben wel erg blij met de beslissing om een derde zonnepaneel te installeren want we hebben ons nu al bijna 3 weken elektrisch kunnen bedruipen, terwijl we toch een paar flimke stroomverbruikers, zoals de elektrische oven, het Nespressoapparaat en de koelkast aan boord hebben. Alle dagen zon helpt daarbij natuurlijk. We lagen tegenover de galerie.

De eerste dag hadden we pech want de  meest actieve helft van de Breukeler jeugd gebruikte een trappetje vlak achter onze boot om met bommetjes het water in te gaan. Alternatieve plekken waren inmiddels bezet en na enkele keren vriendelijk vragen of ze iets minder konden spetteren hielp alleen het dreigement dat ik anders de boot tegen het trappetje aan zou afmeren.  De volgende ochtend hebben we wel meteen een andere plek gezocht toen die vrijkwam.

17 en 18 juni Maarssen

Nog steeds was het puffen geblazen, maar waar kan je dan beter zijn dan op het water? We hebben de dagen dus Caribisch relaxed doorgebracht.

19 juni Utrecht

De beloofde regen heeft koelte gebracht en in Utrecht hadden we een mooie ligplaats aan aan de Catharijnesingel. In de afgelopen jaren was het vanwege werkzaamheden aan Hoog Catharijne niet mogelijk om tegen de wijzers van de klok in rond de stad Utrecht in te varen, maar dat is nu klaar en je vaart onder Hoog Catharijne door. Toen moest je door de Oude Gracht, hartje centrum, en dat is heel leuk, maar de horde toeristen met kano's, waterfietsen en SUP planken maken er wel een complete chaos van. We waren dus blij met het alternatief.

De stad hebben we op de fiets verkend en zowaar een nacht aan de walstroom gelegen

20 en 21 juni IJsselstein

Hier heb ik  vroeger gewerkt en het stadje ken ik dus redelijk. Het franse bedrijf waar ik werkte had kantoor in Amsterdam en dat was voor mij op 172 km afstand vanuit Halsteren in Brabant. Toen de exportdirecteur weer eens op bezoek was heb ik hem de zendmast van Lopik laten zien en verteld dat dat precies het centrum van Nederland was. Logistiek gezien zou dit dus  een veel betere plaats zijn. Lang verhaal kort, we verhuisden het kantoor naar Iesselstien ( de fransen kunnen de ij niet uitspreken) en ik hoefde niet zo ver meer te rijden.

We vonden een aanlegplekje dichtbij het oude centrum.  Het plan is om de Hollandsche IJssel af te varen naar Gouda.

22 en 23 juni  Oudewater

Het plan was eigenlijk om door te varen naar Gouda maar in Oudewater zagen we een mooie aanlegplek dichtbij het centrum waar we gingen liggen. Twee jaar geleden waren we ook hier en hebben we de Heksenwaag bezocht. Tineke liet zich toen wegen en kreeg een certificaat als bewijs dat ze geen heksen-DNA had. Terwijl we  nu door het centrum liepen stelde ik voor om nog eens  te laten wegen voor alle zekerheid, maar dat voorstel werd niet geapprecierd zullen we maar zeggen. We hebben wel een leuk terrasje gepakt en boodschappen gedaan bij vriend Jumbo.

1. Marije:
    23 juni 2021
    Dank voor wederom een leuk reisverslag, jullie hebben dus gelukkig geen problemen gehad met het noodweer van 1,5 wk. geleden; omgewaaide bomen,wateroverlast,dikke hagelstenen.
    Super. Genieten geblazen 👍😀💋
  2. Wim en Ank:
    26 juni 2021
    Fijn dat jullie zo genieten 🙋‍♀️
  3. Wim en Ank:
    26 juni 2021
    Áltijd weer leuk jullie reis verslag te lezen, varen wij in gedachte mee 🙋‍♀️