.Amsterdam-Ouderkerk a.d.Amstel- Vinkeveen-Loenen ad Vecht-Breukelen

15 juni 2021 - Loenen aan de Vecht, Nederland

8-10 juni Ouderkerk a.d.Amstel,

En we hebben een woonboot, die ligt aan de Amstel...... Tja, het leek er wel op.

Het gebeurt zelden dat we zo lang op 1 plek liggen, maar op het water en langs de kant is hier zoveel te zien. Heel veel roeiers, sloepen, suppers en op de kant hardlopers in verschillende staten van uitputting.

Met de fiets hebben we de omgeving verkend en  boodschappen gedaan. Echt een superplek.

10 juni Ouderkerk ad Amstel-Vinkeveen

Twee smalle sluisjes en een leuk slingerend watertje brachten ons naar Vinkeveen. We wilden eigenlijk aan een eilandje op de Noordplas gaan overnachten maar moesten naar de Zuidplas om een verse gasfles en een  nieuwe gasreduceer te kopen. De gasfles was abnormaal snel leeg en bij het aansluiten van de tweede fles bleek een wartel te lekken wat ondanks nieuwe rubber ringen niet te verhelpen bleek. Ik heb toen meteen alles vernieuwd want daar moet je geen risico mee nemen. Aansluitend aan een mooi eilandje afgemeerd en daar overnacht.

11 juni Vinkeveen

Ans van Wijngaarden woont prachtig aan de Vinkeveense plassen. We hebben bij haar voor de deur afgemeerd en werden vorstelijk onthaald met natte en droge lekkernijen. We hadden elkaar twee jaar niet gezien dus was er geen gebrek aan gespreksstof.

12 juni Vinkeveen- Loenen ad Vecht

Ans kwam 'smorgens nog bij ons koffie drinken en daarna vertrokken we richting de Vecht. Daarvoor moesten we wel een flink stuk over het Amsterdam-Rojnkanaal omvaren naar Nightevecht om de Vecht op te kunnen. Je kunt wel goed merken dat er heel wat nieuwe watersporters zijn dit jaar want het is echt oppassen geblazen voor de vreemdste capriolen van deze lieden.

13 juni Loenen ad Vecht

We hadden hier afgesproken met kleindochter Beaudine die fijn een dagje mee wilde varen. Altijd heel gezellig als ze komt. Ze had heerlijke sushi meegenomen en we zijn over een heel drukke Vecht op en neer naar Breukelen gevaren want ze moest natuurlijk weer naar haar auto. Het is, zeker als je het voor de eerste keer ziet, mooi om al die prachtige optrekjes langs de Vecht te zien.

14 juni Loenen ad Vecht

We liggen hier prachtig en belden zus en zwager Elly en Henk voor de koffie. Ze wonen in Hilversum, hier om de hoek zeg maar. We hebben een traditie hoog te houden want ze komen al zeker 15 jaar op bezoek op de boot, waar we ook liggen. Zelfs toen we in het voormalige Oost-Duitsland lagen kwamen ze even twee dagen heen en weer rijden om gezellig een potje Canasta te spelen. Dat was ook gisteren weer het geval en Henk nodigde ons uit om aansluitend ergens  te gaan eten. Maandag is natuurlijk een moeilijke dag maar bij Loetje konden we terecht en hebben we heerlijk gesmikkeld. Alweer een leuke dag achter de rug. Morgen gaan we naar Breukelen waar we ook weer enkele dagen blijven liggen want met de voorspelde hitte midden in Utrecht liggen doen we niet.

1. Marije:
    15 juni 2021
    Aan gezelligheid ontbreekt het jullie gelukkig niet, geweldig om door heel Nederland kennissen, vrienden en familie te hebben die langs komen of waar je terecht kunt, super.
    Frits, hopelijk blijft het deze reis bij reparatie van de gasfles 👍. Geniet, en sterkte met de warmte a.k. dagen, liefs, M.😍
  2. Wim en Ank:
    🙋‍♀️👍🌞
  3. Marie Grapendaal:
    15 juni 2021
    Super leuk en mooi weer!!!
  4. Rein:
    15 juni 2021
    Dat doen jullie echt goed!! Geniet ervan en jullie komen in de buurt!!
  5. Frits en Tineke van der Holst:
    16 juni 2021
    Dat doen we Rein. Plan is nu via Utrecht en Gouda weer richting Amsterdam te varen om 9 juli bij het AVU in Amsterdam bijna voor de deur te liggen.
  6. Peter kleiterp:
    21 juni 2021