Utrecht-Maarssen-Breukelen-Loosdrecht-Amsterdam

11 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

5 juli Utrecht

We liggen op een mooie plek en hebben het naar de zin.

6 juli Utrecht

Dus nog maar een dagje eraan geplakt

7  juli Breukelen

Het worden zo langzaamaan bekende plekken, we lagen nu weer pal voor het thaise restaurant en dichbij de winkels. We hebben absoluut geen haast en kunnen hier mooi wat rondfietsen.

8 juli Breukelen

Ook hier weer een extra dagje

9 juli Loosdrecht

We hadden het Anker, een haven dichtbij Hilvetsum uitgekozen want zo konden we mooi op de fietsjes naar het verjaardagsfeest van Henk.  In die haven aangekomen was het allemaal een beetje chaotisch, niemand kon ons vertellen waar we fatsoenlijk konden liggen, dus hebben we de ernaast gelegen haven van de wsv Watervogels gebeld waar we zeer hartelijk werden ontvangen en een mooie plek kregen, weliwaar ver van de haven ingang aan de Oude Loosdrechtse dijk, maar ja, daar hebben we onze fietsjes voor, dus geen probleem.

Ik ben in de middag de boel wat gaan verkennen en heb wat boodschappen gedaan.

10  juli Loosdrecht

De weersverwachting was heel veel regen vandaag dus Elly belde gelukkig dat ze ons zou komen halen.

De poort naar de weg van deze vereniging leek wel Fort Knox. Je moest de havenmeester bellen en die kon dan, voor iedere opening dat elektronisch regelen.

We fietsten dus, gewapend met parapluutjes naar de poort en zetten op het haventerrein onze fietsen met een kettingslot aan een lantaarnpaal vast.

Elly reed ons eerst naar hun huis en daarna naar de Mangerie waar we een supergezellig en heerlijk etentje kregen voorgezet. Danielle, schoondochter van Elly, had al aangeboden om ons na afloop weer naar de haven te rijden, dus beter kon het niet.

Nadat het hek openging reed Danielle weg en liepen wij naar onze.............niet meer aanwezige fietsen.

Vooral Tineke heeft de elektrische vouwfiets heel hard nodig voor wat actieradius dus het was enorm balen.

11 juli Amsterdam

We waren eerst nog van plan om er nog een gezellige kaartdag bij Elly en Henk aan vast te knopen maar dat hebben maar afgezegd want zo gezellig waren we niet.

De watersportvereniging was ook echt in rep en roer vanwege de fietsendiefstal die toch vrijwel zeker van binnenuit moet zijn gepleegd. Ze gaan nu de mensen die met een pasje het hek gebruikt hebben opsporen en benaderen. Veel hoop heb ik daar echter niet op.

De offerte voor nieuwe fietsen hebben al binnen maar dat is toch wel even slikken

Al met al was voor ons de lol van deze vakantie er eigenlijk wel vanaf. Eerst het gedonder met de motor en nu dit weer. Dus hebben we de koers naar huis genomen en zijn van Loosdrecht naar Amsterdam gevaren. Wellicht zijn we over een week weer van gedachten veranderd en gaan we weer op pad.

Morgen gaan we via Edam naar Hoorn.

Voorlopig is dit dus het laatste reisverslagje.

1. Barbara:
    11 juli 2019
    Godsamme het zit jullie ook niet mee zeg deze vakantie.
    Hopelijk kunnen ze er nog achter komen wie ze gestolen heeft.
    Veel liefs van ons xxxx
  2. Marie Grapendaal:
    11 juli 2019
    Jeetje wat een rotstreek! Nou in ieder geval hebben ze de Tack laten liggen. Dikke kus en sterkte met alles xc
  3. Marije:
    11 juli 2019
    Gadverdamme, wat ontzettend balen 🥵.Ik hoop dat jullie stemming omslaat en toch nog je vakantie fijn af gaat maken en koers zet richting Groningen bijvoorbeeld 😃 .
    Sterkte, lieve groet Marije
  4. Willy:
    12 juli 2019
    Dat is stevig balen, daar word je toch razend van.
    Het zit jullie niet erg mee deze trip, geef elkaar maar een dikke knuffel en ga maar gauw op zoek naar vervangende fietsjes.
    Groetjes en liefs
  5. Leo en gre brozius:
    12 juli 2019
    Ja dit is baaaalen, wij weten hoe jullie zich voelen, wij hebben dit ook meegemaakt, paar jaar terug, (eerste week van onze vak.) in Haarlem fietsen gekocht, in Dordrecht, fietsen in natuurgebied, nog met fluisterboot mee, fietsen goed afgesloten(denk je) terug, weg fietsen je staat raar te kijken, Leo wilde onmiddellijk naar huis, ik heb gezegd dan ga je op balkon zitten thuis? Wist hem over te halen om onze reis voort te zetten, hier en daar fiets gehuurd, was wel begin van onze vak. Maar je houdt er een rot gevoel van over, denk er nog even over of je naar huis gaat. Groet Leo en Gre.