Wijk bij Duurstede-Culemborg-Vianen-Utrecht

4 juli 2019 - Utrecht, Nederland

In Wijk bij Duurstede kregen we 's avonds nog bezoek van Henk en Elly, zwager en zus. Dat werd weer een heel gezllige avond, deze keer zonder de traditionele canasta. Maar die houden we dan nog tegoed voor de volgende keer.

25 juni naaar Culemborg

Het oorspronkelijke plan was om van Wijk bij Duurstede richting Arnhem te varen  en dan weer naar het noorden over de IJssel. Omdat ik toch geen goed gevoel heb over de smeeroliedruk wil ik niet te ver weg varen en bovendien heeft zwager Henk ter gelegenheid van zijn 75 ste verjaardag een gezellig etentje gepland waarvoor wij hebben beloofd erbij te zullen zijn. Dus varen we naar het westen en dan zorgen we ervoor dat we op tijd in Loosdrecht zijn

Over de haven van Culemborg stond in de vaargids dat de tweede nacht voor half geld was, dus dat wilden we wel meepakken. Volgens de havenmeeester betrof het een drukfout maar na een mailtje van ons op poten kwam hij toch langs om het nog eens uit te leggen en zegde ons toe dat we de volgende avond voor half geld konden liggen.

26 juni Culemborg

Dus nog een dagje Culemborg wat ook een leuk plaatsje is met een prima haven.

27 juni verder naar Vianen

In de sluis van Vianen kwamen Ruud en Lida van de Redding  achter ons liggen. We hebben vorig jaar ook in Overijssel een paar dagen heel gezellig met ze opgevaren.

In Vianen lig je heel uniek in de passantenhaven. Je ligt er gratis en ook de stroom en het water zijn gratis. Nou, als dat voor een rechtgeaarde Hollander niet genieten geblazen is ..... Om de hoek zijn AH en de Jumbo en ook op het dorpsplein zijn gezellige terrasjes

Er kwamen de volgende dag nog een stel bekenden bij en we hebben ons enkele dagen prima vermaakt met BBQ en borrels bij elkaar

28 juni tot 3 juli Vianen

We hebben de afgelopen dagen met enkele Volvo Penta dealers contact gehad over onze motor en weten nu wat de eventuele oorzaken kunnen zijn van de lage olieduk. Dat varieert van twee lastige klusjes tot iets waarvoor de hele motor eruit moet. Wel ben ik gerustgesteld over het risico van de lagere oliedruk en dat valt gelukkig heel erg mee. In afwachting van definitieve informatie zijn we mooi in Vianen blijven liggen.

4 juli door naar Utrecht

Vanmorgen zijn we naar Utrecht gevaren waar we heel riant hartje stad aan een singel liggen. De bedoeling is nu om via de Vecht naar Loosdrecht te varen zodat we op de fiets naar het etentje  van Henk kunnen.

1. Marije:
    5 juli 2019
    Wat ontzettend leuk dat jullie onderweg zo veel bekenden tegenkomen waar gezellig mee gekletst, geborreld en gegeten wordt, super👍🍸🍾. Zo te lezen valt het vwb de motor / oliedruk gelukkig mee. Fijn verder genieten; komen jullie nog richting Noord.Nederland😄😄. Lieve groet, Marije