Hoorn-Enkhuizen-Stavoren-Koudum-Gaastermeer

23 juli 2019 - Elahuizen, Nederland

16 juli Hoorn-Schijndel v.v.

In Hoorn hebben we wel thuis een auto opgehaald, maar verder zijn we gewoon aan boord gebleven. Er kwamen doorlopend clubleden langs en dat maakte dat de stemming bij ons aan boord alweer snel steeds positiever werd. Ook de leverancier van de nieuw bestelde fietsen droeg daar aan bij want we kregen van hem, na ons pechverhaal gehoord te hebben, een flinke korting op de nieuwe fietsen.

Vandaag zijn we dus naar Schijndel heen en weer gereden om ze op te halen. Nu hebben we wel gecertificeerde sloten er op laten zetten en ze de komende 3 jaar voor nieuwprijs verzekerd

17 juli Hoorn-Enkhuizen

Nadat de was thuis gedaan was en de supermarkt Deen onze verminderde voorraden weer had aangevuld besloten we dezelfde middag nog te vertrekken naar Enkhuizen. Zoals meestal als je wat laat in een haven aankomt was er geen plek meer aan de Dijk, dus zijn we in de Compagniehaven voor anker gegaan.

18 juli door naar Stavoren

Het laatste stuk van de oversteek was nogal schommelig, maar alles ging prima en in  Stavoren lagen we op loopafstand van de supermarkt en dicht bij het centrum, voor zover je daar in Stavoren van kunt spreken.

19 en 20 juli Stavoren

De 19e zijn we, voor ons doen, een flink stuk gaan fietsen.

De 20e lekker lui in Stavoren.

21 juli Stavoren-Koudum

's morgens belde Willem Tuk dat hij met zijn  boot naar Stavoren kwam en bij ons gezellig een kop koffie kwam halen met zijn Eliane. In de loop van de middag zijn we naar Koudum gevaren waar we een mooie plek in de keurige passantenhaven hadden

22 juli Gaastermeer

Het zou de komende dagen erg warm gaan worden en daarom besloten we aan een luchtige Marrekritesteiger op het Gaastermeer deze dagen lekker op een open plekje door te brengen.

23 juli Gaastermeer

Puf puf het is hier 35 graden, maar het beetje wind wordt over het water toch een beetje afgekoeld en dat helpt. We houden het hier nog wel een warme dag uit.

1. Inge tilet:
    23 juli 2019
    en lekker op de nieuwe fietsen
    electr ??van de week lekker warm , niet te druk maken veel vaar plezier
  2. Leo en gre brozius:
    23 juli 2019
    Hoi Hoi, ja had gehoord dat jullie weer vertrokken zijn, en lees nu dat jullie weer nieuwe fietsen hebben, dat doen jullie goed hoor, er van genieten!!! Deze fietsen verzekerd, de vorige niet? Hadden wij ook niet gedaan, (onze fietsen stelen ze niet dachten wij) dat was dubbel zuur, ze gaven van de reisverz. 500,-euro per fiets. Later onze fietsen wel verzekerd. Nog veel vakantieplezier en tot apps. L/G
  3. Willy:
    24 juli 2019
    Hoi, weer lekker onderweg gelijk hebben jullie hoor en met nieuwe verzekerde elektrische fietsen super, geniet er maar lekker van. En klagen over de warmte doen we niet het wordt vanzelf weer kouder😉 Nog veel vaak en Fiets plezier