Sneek

14 mei 2023 - Sneek, Nederland

9 mei Sneek

Gisteren op een plekje aan de Prinsengracht afgemeerd en voor 2 overnachtingen bij de havenmeester afgerekend. Die vond zelf ook dat  de gemeente wel flink aan de inflatiekraan gedraaid had.  Vorig jaar betaalden we hier €15 per nacht en nu was dat €19 geworden...Toch wel even ruim 26% duurder, het lijkt Albert Heijn wel.

Goed dat we hier zijn gaan liggen want het regende zoals voorspeld de hele dag. Met een lekker muziekje, in de avond een snorrende kachel, tv en een borreltje is het goed te doen.

10 en 11 mei Sneek

Wat rondgefietst en boodschappen gedaan. Verder luie vakantiedagen.

12 mei nog steeds Sneek.

In de middag belde de zeilmaker dat de tent klaar was en gemonteerd kon worden, dus wij erheen gevaren. We waren gewend aan de grijsgroene tent en dan is het toch wel een hele verandering om nu een offwhite materiaal te zien. Het is ook in de tent veel lichter en oogt erg ruim. Na de montage waren er toch nog enkele onvolkomenheden, dus tent er weer af en na de wijziging er weer op.

We voeren blij en trots richting Sneek centrum en vonden een mooie ligplaats bij de Waterpoort.

13 mei Sneek

Isabelle en Rein kwamen helemaal uit Vught met leuke en lekkere attenties naar Sneek omdat wij 14 mei 53 jaar getrouwd zijn en het dan ook nog eens moederdag is. Ze hadden een hotel gereserveerd in Sneek dichtbij onze ligplaats maar mochten daar beslist de hond Billy mee naar binnen nemen. Ik had ook een tafel gereserveerd in een leuk restaurantje, maar ook daar werd  geen woef-woef toegelaten..

De oplossing was natuurlijk dat de hond bij ons aan boord zou slapen en dat we voor het eten een goed Indonesisch restaurant rijsttafels aan boord lieten brengen. Het verliep allemaal heel gezellig en toen Isa en Rein naar hun hotel gingen stond Billy een hele tijd te kijken waar ze gebleven waren. De nacht verliep wat minder goed omdat Billy met veel misbaar bij ons op bed wilde en ik dat niet goed vond. Billy heeft uiteindelijk gewonnen....

14 mei Sneek

We hebben heerlijk ontbeten en rond de middag vertrokken Isa en Rein weer, met Billy.

Er misten toch nog een paar bandjes aan de kuiptent en we hebben met de zeilmaker afgesproken dat dat 15mei in orde gemaakt zou worden. Dus zijn we achter in de middag naar zijn steiger gevaren. Toch wel lekker als je dan nog in de buurt bent.

1. Beaudine:
    14 mei 2023
    Wat gezellig dat Isa en Rein langs zijn gekomen. Jullie zullen vanavond wel een stuk beter slapen denk ik, zonder Billy in bed/aan boord ;) Ik hoop dat jullie net zo mooi weer hebben als afgelopen weekend. Knuffels van Yordi en mij 😘😘
  2. Marie Grapendaal:
    14 mei 2023
    Haha , Billy heeft gewoon gelijk.!!
  3. Barbara:
    14 mei 2023
    Heel mooi de nieuwe tent op de boot!
    Fijn dat jullie een mooie trouwdag/moederdag hebben gevierd ❤️
    En Billy... tja eindelijk een hond die van papa wint🤣🤣
  4. Inge tilet:
    14 mei 2023
    Wat een leuk verhaal met Billy. Zal wel heel mooi staan die nieuwe tent ,en ook nog gefeliciteerd met jullie TROUWDAGblijf nog langgezond en geniet van al het moois grvons
  5. Marije:
    14 mei 2023
    Heerlijk om weer in Sneek te zijn. Een offwhite tent ipv het groen, zal wel een hele verandering zijn, lekker fris ook 👍. Van harte gefeliciteerd met jullie 53-jarige huwelijk
    ( waar blijft de tijd) leuk om dat samen het Isabelle en Rein plus de hond te vieren, alhoewel je er slecht van hebt geslapen, maar dat neem je natuurlijk op de koop toe 🤣
    Een goede reis verder en hopelijk met droog weer, de temperatuur is wel oké.
    Liefs Marije💋
  6. Annemarie:
    15 mei 2023
    Wat heerlijk om zo te kunnen leven !!!
    Ik benijd jullie.
    Geniet ervan. Nog heel veel plezier en zon. X x