2023 VERTREK UIT HOORN

8 mei 2023 - Sneek, Nederland

1 mei voorbereiding  vertrek uit Hoorn

Nadat ik al heel wat keren stapels proviand en spullen aan boord had gesjouwd was het vandaag de laatste berg. Onglooflijk dat dan toch alles weer een plekje vindt. De auto van Tineke naar Olaf gebracht waar hij op het afgesloten bedrijfsterrein een paar maanden mag staan en de eigen auto na toch nog een aantal boodschappenritjes thuis voor de garage gezet. Nu kunnen ze allebei uit de wegenbelasting en verzekering en van die besparing kunnen we dan weer flink wat diesel kopen. Zo komt Jan AOW-splinter door de winter.

2 mei  Hoorn

Tineke was helemaal niet lekker, dus zijn we nog een dagje in de haven van Hoorn gebleven.

3 mei  Hoorn-Stavoren

Er was weinig wind, dus ideaal om de oversteek naar Stavoren te maken. 5 uur later meerden we daar af in de binnenhaven. Met Tineke gaat het alweer een stukje beter gelukkig.

4 mei  Stavoren

We zijn nog een dag blijven liggen. Het havengeld hier is all in  en dus onbeperkt stroom. Zo konden we lekker gedurende de toch nog erg frisse avonden onze elektrische kachel laten snorren.

5 mei Stavoren-Heegermeer

Er was regenachtig weer voorspeld maar dat viel alles mee in de ochtend. We zijn aan een eilandje tussen Fluessen en Heegermeer gaan liggen en hebben daar heerlijk de in Stavoren gekochte asperges opgepeuzeld yami-yami...

6 mei door naar Ijlst

In Ijlst zagen we nu toch wel een bijna volle Marekritesteiger, maar er was nog plaats voor ons. Vandaar met de fiets naar de supermarkt en in de avond eten afgehaald bij de snackbar. We hadden allebei zin in frites.

7mei naar Sneek

Bij de zeilmaker zou een ligplaats voor ons vrijgehouden zijn voor ons maar dat was niet het geval. Bij zijn buurman was wel plaats dus zijn we daar gaan liggen. Marco, de zeilmaker, kwam in de middag even langs en we spraken af dat hij maandag zou komen mallen voor de nieuwe tent en een weekje later de boel zou monteren.

8 mei Sneek

Om 08.00 uur was de zeilmaker present en 2 uur later was de mal gemaakt.

We hadden ook nog een extra kussen nodig op de bank. Een stoffeerster hier had de stof besteld en kwan nog even inmeten. Ze mocht de naaimachine van de zeilmaker gebruiken en een paar uur later was het kussen ook klaar.

Marco zal ons bellen als de kuiptent klaar is en tot die tijd varen we hier wat rond.