Sneek- via de Swette naar Leeuwarden- de Alde Feanen- Drachten

4 juni 2022 - Drachten, Nederland

30 mei Sneek

Het was opnieuw modderen met de tv-ontvangst via Digitenne en ik was daar nu eigenlijk klaar mee. Bij de KPN winkel werd mij aangeraden eens na te denken over een ongelmiteerd data-abonnement. Dat betekent dan via internet naar tv kijkend.

Ik heb meteen mijn Digitenneabonnement opgezegd. Na een, wat later bleek, verkeerd en overbodig advies om een G4 router te kopen zou het voor elkaar zijn. We keken nu via onze laptop die met een kabel aan de tv was aangrsloten tv. Hoera dus.

31 mei- 2 juni Leeuwarden

Via de Swette zijn we naar Leeuwarden gevaren  en vonden we een mooie plaats aan de Prinsentuin. Het bleef echter toch nog behoorlijk fris, dus mooi aan de stroom liggen was een goede oplossing. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een smart tv, zodat we de laptop en kabeltjes niet meer nodig zouden hebben. Een klein formaat tv kopen bleek nog niet eenvoudig. Maar bij BCC vond ik er een. Dus er touwtjes omheen gebonden, dat ding om mijn schouder gehangen en trots op de vouwfiets naar boord. Na 3 uur installeren en denken dat ik iets fout gedaan zou hebben bleek dat het niet mogelijk was. GRRR.

Dus volgende ochtend terug met de tv  en het ding terug gebracht waarbij de verkoper zei dat hij toch echt dacht dat het mogelijk zou moeten zijn maar nu ook vaststelde dat het inderdaad niet kon.... vaklui?? Dus redden we ons voorlopig maar met wat we hebben. We hebben nu iitstekende ontvangst n kunnen onbeperkt tv kijken als we dat willen.

2 juni  Alde Faenen
in het natuur gebied de Alde Faenen vonden we een mooie ligplaats. Het weer verbeterde steeds meer en ik besloot dat dit een goed gelegenheid was om eens te gaan vissen. Ik heb al jaren een hengel aan boord liggen met een mooie doos toebehoren die ik eens bij de Action had gekocht. Dus alles uitgepakt en geprobeerd  een reusachtige snoekbaars te verschalken. Waarschijnlijk kan ik beter eerst eens ergens visles nemen want het leek nergens op.

3 juni door naar Drachten

Hier waren we nog niet eerder, mede omdat je een heel eind hetzelfde water heen en weer moet varen om er te komen. We lagen dichtbij het heel gezellige centrum en genoten van het eindelijk mooie weer. De stad wat rondgefietst en we waren verbaasd over de ruime groene opzet van de stad. Niks mis mee.

5 juni vertrekken richting Groningen

We zullen nog zeker ergens halverwege een tussenstop maken maar dat zien we wel.

1. Marie Grapendaal:
    4 juni 2022
    Drachten is laatste tijd prachtig aangepast. Dit was niet zo toen ik er woonde. Ze hebben het oude van vroeger weer hersteld.
  2. Henk:
    4 juni 2022
    Een schepnet… Zou dat niet helpen om zo’n haring te verschalken? Hartelijke groet, Henk
  3. Isa:
    5 juni 2022
    Youtube - vissen voor dummies ofzo pap 😉 Je kan het!
    Njoy en hoop snel Billy te kunnen showen 🐶🐾😘
  4. Marije:
    5 juni 2022
    Wat een ellende om goede ontvangst op je tv te krijgen en het advies van Henk Janssen zou ik je ook aanraden Frits. Moet geen
    Frustraties hebben op deze vakantie 🤣. Leuk richting Groningen, zou leuk zijn elkaar weer even te spreken, onder het genot van een hapje en drankje? Mocht dit jullie passen dan nodig ik Luus ook uit. Wij zijn van 17 juni 20 juni afwezig.
    Fijne tocht verder en we horen het wel 🍀👌🎶🥂🍾😍