IJlst- Sneek

28 mei 2022 - Sneek, Nederland

23 mei  IJlst

Weinig te melden, lekker lui geweest en in Ijlst boodschappen gedaan.

23 tot 30 mei Sneek

Het weer wordt niet beter, wel kouder, dus besloten we een plekje met walstroom aan de gracht in Sneek te zoeken en daar de elektrische ventilatorkachel te laten draaien. Je betaalt daar een vast bedrag per dag voor de stroom dus het stoken kost niets extra.

John Kalkman, een oude collega van de koopvaardij, woont in Sneek en is daar ieder jaar met zijn lieftallige echtgenote een vaste bezoeker bij ons aan boord.  Dit keer stelde zijn vrouw Martje voor om bij hen te komen en John haalde ons op. Dat werd weer gezellig bijpraten over het heden en verleden.

Wij hadden dom genoeg vis voor een visstoofschotel aan boord gehaald en konden dus jammer genoeg niet bij hun blijven eten.

Verder heb ik de dagen besteed aan kleine onderhoudsklusjes. Als het mooi weer was gingen we een stukje fietsen en boodschappen doen en verder dolce far niente.