Sluis Düthe

7 augustus 2016 - Düthe, Duitsland

Vandaag wat later vertrokken op weg naar Haren. Dat zou ongeveer 4 uur varen zijn, maar bij deze sluis stond om 14.00 uur het licht ineens op dubbel rood. Dat betekent dus dat we pas morgenochtend vanaf 06.00 uur, maar dat vinden we wel heeeel vroeg, verder kunnen.

Gisteren waren we nog van plan om via Papenburg noordelijk te varen en de Eemsmond over te steken naar Delfzijl. Maar er staat een stevig windje en dat kon dan wel een behoorlijk hobbelig worden en dat willen wij, eendjeswater-vaarders als we zijn, natuurlijk niet.

Daarbij kwam ook dat we Jan en Christien Volkers van de Welvaren, die we eerder ontmoet hebben, ook wel graag weer wilden zien. Zij liggen al een paar dagen in Haren want de brug of sluis richting Nederland is door storing gestremd en zou vanaf morgen weer draaien. Je verwacht dan dat de haven wel overvol zou raken, maar er was nog ruimschoots plaats vertelde Jan gisteren. Ze zullen wel opkijken want ik heb ze gisteravond nog verteld dat we via Delfzijl zouden gaan en elkaar misschien in Groningen zouden treffen.

Ik had over deze sluis geen actuele informatie, dus dat viel tegen. Belachelijk trouwens om op zondag, midden in het seizoen,  de sluis al om 14.00 uur dicht te gooien.

Maar we liggen schuin tegenover een Gasthof waar een Nederlandse vlag wappert. Daar gaan we vanavond eten en wellicht borrelen als het gezellig is of wordt.

Het werd inderdaad gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Ik had een superverse dorade en Tineke echt Nederlandse krokettten met frites en sla.

Motorurenteller: 2977