Haren

8 augustus 2016 - Düthe, Duitsland

Drie uur later en twee sluizen verder waren we weer in de haven van Haren, waar we ook onze trip door Duitsland begonnen zijn.

Direct bij de ingang van de jachthaven lagen Jan en Christien en het werd een hartelijk weerzien, met wederzijds veel verhalen over wat we onderweg hadden meegemaakt.

In de middag zijn we naar de stad gegaan om voor de laatste keer de in Duitsland interessante artikelen te kopen. Dat werd best wel veel sterke drank, heel wat flessen heerlijke Dornfelder wijn en voor Tineke een maandvoorraad sigaretten.

's avonds hebben we bij Jan en Christien heerlijk gegeten en geborreld en vanavond gaan we op een normale tijd slapen om morgen fit naar Ter Apel te vertrekken.

Havengeld : € 13,-    motorurenteller : 2980

1. Henk:
    8 augustus 2016
    Eh...is er in Ter Apel geen asielzoekerscentrum?
  2. Frits en Tineke van der Holst:
    8 augustus 2016
    In Duitsland is een Chinees 2 weken opgesloten in een azc. Zijn portemonnaie was gestolen en hij kwam aangifte doen, maar vanwege taalproblemen ondertekende hij een asielaanvrage, werd zijn paspoort ingenomen en duurde het al met al 14 dagen eer de zaak weer was rechtgezet. Nee, wij varen met een grote boog om het AZC in Ter Apel heen.
  3. Henk:
    9 augustus 2016
    Precies, dat van die Chinese pechvogel had ik ook gelezen. Maar, eh, na zo'n lang verblijf in het buitenland, spreken jullie eigenlijk nog wel Nederlands?
  4. PR Ruud Peggy:
    9 augustus 2016
    Sambal bij? Mooie reis hebben jullie tot zover gemaakt.
    Lijkt mij wel wat...
    Fijne voortzetting F&T