Surwold

6 augustus 2016 - Surwold, Duitsland

Vandaag ongeveer 55 km verder gevaren over het Küstenkanal.

De kanalen zijn eigenlijk maar saaie stukken, vooral omdat er aan beide kanten, ook in de woongebieden, een redelijk brede strook bebost is, waardoor je niets van de huizen ziet. Het water is hier in dit veengebied behoorlijk bruin.

De jachthaven van Surwold is een heel vriendelijk haventje in een kommetje naast het kanaal. Ze hebben hier zelfs een karretje met daarop jerrycans voor 120 ltr diedel totaal. Met het karretje kun je naar de 5 minuten verderop gelegen benzinepomp. De prijs was vandaag € 0,979 per liter, dus mijn dag kon niet meer stuk en ik heb met twee keer lopen  de tanks weer vol en nog wat reserve.

Havengeld: € 11,-         Mororurenteller: 2975

1. Henk:
    6 augustus 2016
    Jullie kunnen Nederland al ruiken. Daar in Surwold, net noordelijk van de haven, een grote race- en testbaan voor auto's.
  2. Marie Grapendaal:
    7 augustus 2016
    hahaha en goed voor je lekker lopen. Leuke verhalen Frits. Hadden we gisteren nog met Ruud erover. Hij is weer varende. We kwamen hem tegen in Enkhuizen, alleen. Groetjes aan Tineke en goede vaart.