Sedan-Stenay-

17 juni 2017 - Stenay, Frankrijk

Vrijdag 16 juni, Sedan

''s Morgens zijn we van ons noodsteigertje doorgevaren naar Sedan, waar we een keurig haventje bij een camping vonden. Met het fietsje ben ik vervolgens op zoek gegaan naar een bedrijfje die een sterkere afmeerhaak kon maken en ja hoor, gevonden en met een steviger haak weer naar boord terug. Daarna met Tineke naar de nautische gouden driehoek: Lidl, Aldi en Action, voor de boodschappen. Er lag nog een Nederlander met de C'estlavie , een Neptunus uit Goes. Aangezien wij onze zeilboot aan iemand in Goes hadden verkocht ging ik even vragen of ze hem kenden. Dat was niet het geval, maar het leidde er wel toe dat ik Marian en Wim Kreemers uitnodigde voor een borrel die behoorlijk uitliep. Het was heel gezellig.

Zaterdag 17 juni door naar Stenay

Of de duvel ermee speelde, we hadden nu weer drie sluizen achter elkaar die storing hadden. Dus weer bellen en wachten. We gaan nog steeds omhoog, maar het landschap wordt glooiende en er is steeds meer agrarische bedrijvigheid. Ook in Stenay konden we door onze late aankomsttijd nog maar net een plaatsje vinden. Het gaat er een beetje om spannen, want vanwege al het mooie weer is de waterstand erg laag en zijn er aan het eind van dit traject een aantal sluizen tot nader order gesloten. Wij willen nu dus een aantal flinke regenbuien, anders moeten we weer terug.... We hebben besloten om in ieder geval door te varen naar Verdun en dan de situatie te bekijken.

Hoogte 204 mtr.

Havengeld € 9,40 incl. alles Motorurenteller 3136

1. Isa:
    18 juni 2017
    Pray for rain!! Zou toch wat zijn als jullie na al die sluizen terug moeten.....
    Kusje
  2. Marije:
    18 juni 2017
    Wij zijn net weer terug van een mooi tijdje Gdansk, prachtige stad en dito landschap.
    Dat jullie wat regen kinnen gebruiken kan ik me goed voorstellen want terug naar af zonder je eindbestemming te halen is zeker niet leuk. Nu onze tuin kan ook wel wat gebruiken ☔️ Veel liefs van hier en goede vaart verder. C&M