Schiedam- Leiden

26 juli 2022 - Leiden, Nederland

Vrijdag 22 juli  door naar Delft

We hebben er in Schiedam nog een dagje aangeplakt. Gisteren regende het de hele dag door regelmatig en alhoewel dat weliswaar natuurlijk de verwachte koelte bracht hadden we toch ook geen zin om in de regen te varen. Wat zijn we toch een watjes aan het worden....

Zaterdag 23 juli nog een dag Delft

Zondag 24 juli Leiden

Het was prachtig weer en het water was bedekt met sloepjes leek het wel. Het was de bedoeling om in Leidschendam, net na de sluis, een plekje te zoeken  waar we vaker gelegen hebben.

Dom, dom van mij was dat er dicht voor de sluis wel plek was waar we natuurlijk hadden moeten gaan liggen om vervolgens met de benenwagen even te kijken of er plaats was op de gewenste plek.

We voeren echter door de sluis en kwamen er achter dat er geen vrije ligplaats meer was. Dus moesten we doorvaren tot een ligplaats langs het Rijn-Schiekanaal zuidelijk van Leiden. We lagen daardoor heel mooi bij een natuurpark. Met de fietsjes hebben we de omgeving bekeken en we hadden tot laat in de avond een parade van sloepjes die langs kwamen.

Maandag 25 juli Leiden

De volgende bestemming was de passantenhaven van Leiden, een klein stukje verderop ... dachten we. Want de Wilhelminabrug bleek vanaf vandaag 3 dagen gestremd te zijn voor groot onderhoud. Dat werd dus 3,5 uur omvaren langs Valkenburg, Rijnsburg, Oegstgeest en Warmond om weer in Leiden in de passantenhaven te komen. Vanwege de stremming lag de passantenhaven propvol, maar in het park ernaast vonden we een mooi plekje.