Het rondje 2020

21 mei 2020 - Haarlem, Nederland

Dinsdag 19 mei

Deze berichtjes krijg je de komende maanden weer ongeveer 1x per week. Ik volg ook enkele mensen en soms is het ook wel eens teveel van het goede. Je kunt ons ook volgen wanneer het jou uitkomt. Dan kun je inloggen in tack.reislogger.nl  Laat me maar even weten als je van de automatische mailing af wil.

Na nogal wat twijfels en enkele kleine mankementen te hebben verholpen is dinsdag toch besloten om de Ottobrug te laten draaien en te vertrekken. De Tack ligt een beetje dieper in het water vanwege extra dieselvoorraad en heel wat wijn en bier.

Het was prachtig weer en vier uur later lagen we in de Oranjesluis van Amsterdam. Normaal liggen we altijd in de jachthaven van Aeolus, maar die was nog gesloten voor passanten. Dus door naar de Sixhaven, direct tegenover het Centraal station. Hier was heel veel ruimte en we kregen een goede ligplaats. We waren er al 5 jaar niet meer geweest en het vroegere rommeltje is vervangen door keurige ruime ligplaatsen. Er is voor de vereniging nogal wat compensatiegeld binnengekomen door de Noord-Zuidlijn, wat deze vernieuwingen mogelijk heeft gemaakt.

Woendagochtend 20 mei

zijn we doorgevaren naar Haarlem. De sluis in Spaarndam, waar je normaal tol moet betalen, was deze keer vanwege Corona gratis (??)  In Haarlem kun je dichtbij de Vomar supermarkt aan een keurige boodschappensteiger afmeren en daar hebben we graag gebruik van gemaakt. Daarna bij de molen vastgemaakt voor de nacht.

Donderdag 21 mei, Hemelvaartdag

De meesten van jullie weten dat ik vroeger een aantal jaren als wtk gevaren heb. We voeren toen meestal met chinese bemanning en de stoker die bij mij op wacht liep wist dat hij op hemelvaartdag extra betaald kreeg, maar wist niet waarom. Die bemanningsleden spraken een apart soort Engels wat pidgin-english wordt genoemd.

Hij :"Today what day sul"?  Ik: "today as.cension day". Hij: "no sappie" ( dat betekende ik snap het niet)   Ik: "Christian holiday" Hij: "oooh yes sul, I lemebel ,clistian holiday, today JESUS FLY UP DAY".

Dat soort dingen vergeet je niet. Mprgen gaan we door naar Leiden.

1. Marije:
    21 mei 2020
    Hé, wat ontzettend leuk dat jullie weer aan het varen zijn, en wij blijven graag op de mailinglist staan, veel te leuk om jullie ervaringen en escapades te lezen🤣. Nog van harte met jullie 50-jarig huwelijk, wat een tijd alweer, neem aan dat jullie dit in “gepaste dronkenschap “ met elkaar hebben gevierd?
    Mooie week en tot de volgende ronde. Wij zitten met de Pinksteren op Texel een weekje. Lieve groet van ons, Marije👋👋😍
  2. Marie Grapendaal:
    21 mei 2020
    Wat een heerlijk gevoel. Op weg met de Tack. Wat zie ze er prachtig uit. Dat wordt weer genieten! Ik zou zeggen proost en goede vaart. Dikke knuffels van ons.
  3. Leo en gre brozius:
    22 mei 2020
    HOI HOI, DUS JULLIE ZIJN AL VERTROKKEN, NU IN LEIDEN AANGEKOMEN? JA DE SIXHAVEN IS BEHOORLIJK OPGEKNAPT HÉ, HEBBEN WIJ NOG MEEGEMAAKT, PRACHTIGE STEIGERS, KEURIGE DOUCHES. TOEN HADDEN WE NOG EEN BOOT, GISTER NAAR ENKHUIZEN, BIJ DE HAVEN GEZETEN BOOTJES KIJKEN, WAS NOG NIET ERG DRUK, WEL GEZELLIG. WISTEN TOCH NOG 1 BIERTJE TE BEMACHTIGEN. WIJ WENSEN JULLIE EEN HELE FIJNE VAKANTIE, VEEL MOOI WEER. LEO EN GRE.