Elburg-Zeewolde-Nijkerk-Huizen-Amsterdam- Purmerend-Hoorn

2 september 2019 - Hoorn, Nederland

18 augustus: naar Elburg

Via het nieuwe Reevediep zijn we naar de Randmeren gevaren. Dit is een mooie afsteker vanuit Kampen want eerst moest je eerst een flinke eind naar het Ketelmeer varen en pas dan kon je de vaargeul richting de Roggebotsluis in. Nu kwamen we zelfs al een flink stuk onder de Roggebotsluis uit.

19 augustus: Elburg

Altijd gezellig hier dus maar weer een dagje eraan geplakt.

20 augustus: Pierland

Dit is een mooi low budget kommetje waar we met prachtig weer lekker geluierd hebben.

21 augustus:Harderwijk-Zeewolde

Toen we bij Harderwijk kwamen bleken alle gezellige ligplaatsen al bezet te zijn en zijn we doorgevaren naar Zeewolde. Dan zie je maar weer dat je eigenlijk nooit vooringenomen moet zijn. We dachten Zeewolde..... nou ja het is niet anders. We hadden daar een prachtige ligplaats in de passantenhaven die direct tegen het winkelcentrum aanligt.

22 augustus: nog een nachtje Zeewolde

23 augustus:  Wij-land

Dat is een kommetje aan de Nuldernauwe

24 augustus: Nijkerk

Vorig jaar was daar een evenement en mochten wij de sluis niet door. Nu zagen we dat de sluisdeur aan onze kant open stond en piepten we, net niet rakelings, onder de brug door de sluis in. De  sluismeester was kennelijk even weg geweest want kwam heel verbaasd aanlopen toen hij ons zag liggen . Hij vroeg of we wel zeker wisten dat we naar Nijkerk wilden want dat hij pas maandag de sluis weer bediende. Hij had nogal vaak teleurgestelde passanten gehad. We lagen daar ook dicht bij het centrum als enige in een haven met weliswaar heel weinig voorzieningen. Toen we het stadje ingingen bleek het echter heel leuk te zijn met een groot aantal kleine winkeltjes en heel wat gezellige terrasjes.

25 augustus: Nijkerk

Naar verwachting was het die dag wel rustig. Alweer prachtig weer, dus ik ben uitgebreid op het fietsje de omgeving wezen verkennen.

26 augustus: Bunschoten -Huizen

In Bunschoten lag het flink vol maar er waren nog 2 redelijke plekken vrij. Omdat we al een week geen water getankt hadden was dat onze eerste prioriteit. Terwijl we aan het tanken waren zagen we beide plaatsen ingenomen worden. Er is iets verderop ook nog een grote moderne haven maar daar hadden we geen zin in, dus door naar Huizen, waar we in het nieuwe gedeelte mooi onder de bruggen door konden tot een kommetje bij het winkelcentrum. Er zijn  overal langs het water daar bolders op de kant, maar om de een of andere reden wordt daar vrijwel geen gebruik van gemaakt.

27 augustus: Huizen

Vandaag hebben we oud-koovaardijcollega Jan Berends gebeld en die kwam gezellig met zijn vrouw Truus wat drinken en tegen de avond hebben we de BBQ aangemaakt.

28 augustus: Muiden-Weesp-Amsterdam

Het was de bedoeling om naar Weesp te gaan, maar ook daar was het volle bak, dus geen plek. Daarom zijn we doorgevaren naar Amsterdam. Altijd gezellig op de Amstel met al die varende ongeleide projectielen. Maar goed, we zijn zonder schade toch weer aangekomen bij Aeolus, onze favoriete jachthaven.

29 augustus: Amsterdam

We zijn samen op de fiets de stad in gegaan en zijn daar leuk langs ons bekende plekken gefietst. Op een bruggetje ging ineens de fiets van Tineke er zelfstandig vandoor, waardoor zij viel. Er waren direct allemaal bezorgde mensen bij die wilden helpen, maar afgezien van enkele blauwe plekken liep het gelukkig goed af. Onze nieuwe fietsen hebben we zo laten instellen dat je niet eerst hoeft te trappen om elektrische ondersteuning te krijgen. Dat werkt op zich prima, maar bij de fiets van Tineke is die ondersteuning iets te gretig dus dat moet worden veranderd.

30 augustus: Purmerend

In Purmerend wonen vaarkennissen en we kregen daar een mooie ligplaats. Ik ben op de fiets de stad doorgereden en ben ook nog naar het adres geweest waar ik vroeger mijn machinefabriek had. In dat pand, wat er overigens keurig uitzag zit nu een installatiebedrijf en ook op het industrieterrein zelf waren er nog maar enkele bedrijven uit "mijn tijd".

31 augustus: Via Edam naar Hoorn

Eerst wilden we in Edam overnachten, maar uiteindelijk besloten we toch door te varen naar Hoorn. Dat voelde toch echt weer als thuiskomen toen we de haven van Hoorn invoeren. De brug tussen onze haven en de binnenhaven van Hoorn was er weer uit voor werkzaamheden dus we konden zo doorvaren en langs onze steiger in de Karperskuyl afmeren.

Er kwamen heel gezellig diverse mensen een wijntje en biertje drinken en dat is dan toch fijn thuiskomen .

Tineke heeft nog weinig haast om naar huis te gaan want dan is haar luie leventje aan boord afgelopen, dus waarschijnlijk blijven we nog een paar dagen aan boord.

1. Brigitte Kasbergen 🌺:
    2 september 2019
    Welkom thuis! We zagen jullie inderdaad weer liggen. Fijn dat jullie er weer zijn!
  2. Inge tilet:
    mooie verhalen
    maar er gaat toch niks boven ons HOORN en geniet hier maar veerder liefs v ons
  3. Leo en gre brozius:
    2 september 2019
    Zo dus jullie liggen weer fijn in de thuishaven, na een heerlijke vakantie, hoe lang zijn jullie weggeweest, toch wel enkele maanden(dat hoor ik nog wel eens) Vrijdag,Leo moest fitness in Lindendael, en de kapper, in rest. Lekker broodje gegeten, jullie dochter liep daar ook rond, kwam naar ons toe en vroeg :gaan jullie ook de 18 de (Sept.) mee met de bus naar strand? Wij wisten dat niet, Barbara had telef.nr ik kon dus vragen of er plaats was, alles bezet ze wilde kijken of ze nog iets voor ons kon doen, de 23 Ste, nee wij willen in de bus met Barbara, uiteindelijk is het gelukt, dus voor ons leuk naar het strand Leo in een strandkar, er zijn vrijwilligers mee, lopen gaat nog niet geweldig, het been(waar aders uitgehaald zijn voor operatie) gaat pijn doen als hij loopt, hij moet veel lopen, maar dan gaat hij veel rusten, op een bankje,We zijn blij met deze dag, lekker naar het strand!!! Zien jullie wel op de haven. Gr Leo /Gre
  4. Marije:
    2 september 2019
    He, weer thuis aangemeerd! Ook weer lekker om in je thuishaven aan te komen👍.
    Geniet nog even lekker voordat je “oude” leventje weer begint👋👋💋😍