Nigtevecht- Breukelen-Utrecht

20 mei 2017 - Hoorn, Nederland

Vandaag 18 mei rond 11.00 uur zijn we vertrokken uit Nigtevecht op weg naar Wezienwel.

Ook hebben we het blog weer opgestart en er meteen heel wat leuke reacties  op gekregen. OoK van mijn in Hilversum wonende zus en zwager, Elly en Henk, die meteen wilden weten waar we vandaag gingen liggen zodat ze vanavond gezellig een potje Canasta komen spelen.

Dat werd dus Breukelen, omdat we daar een mooi plekje weten waar je ook dichtbij kunt parkeren.  We liggen nu aan een kade waar je water kunt tanken en er is zelfs een putje waarin stopcontacten verstopt zitten. Dat putje wordt afgesloten met een deksel en er leek een speciaal vierkant sleuteltje nodig te zijn om dat te openen. Met enkele mensen waren we volop bezig om dat slotje te openen totdat ik pobeerde of het erg vast zat en....... het gewoon los bleek te zitten.

Ik had een praatje met de schipper van een voor ons liggend jacht en vertelde hem wat we van plan waren en ''s avonds werd er op de boot geklopt en kwam hij een paar volgeschreven velletjes met aantekeningen die hij uit zijn logboek had gehaald afgeven. Heel attent.

Elly en Henk kwamen achter in de middag met een heerlijke fles koude champagne, wijn, gebak en een pan paprikasoep. Wat wil jeen nog meer? Het werd zoals altijd met hen weer een heel gezellige kaartavond, maar met een voor ons rampzalig verlopen resultaat. Door de ontstane kaartschuld zal de reis waarschijnlijk noodgedwongen wat moeten worden ingekort, maar ja we zien wel.

We liggen hier voor €12 per nacht met gratis stroom.

Voor de mensen die ook ooit willen doen wat wij nu doen geven we ook steeds de kosten en de motoruren. Motoruren 3052.

Vrijdag 19 mei:

Vandaag was het flutweer met harde wind dus besloten we de kachel aan te doen en lekker te blijven liggen.In de middag klaarde het op en zijn we een rondje over de markt gaan doen, waarna we onze behulpzame buurman en zijn vrouw hebben uitgenodigde voor een borreltje. Dat werden er natuurlijk weer meer en drie gezellige uren  later gingen ze weer van boord

Zaterdag 20 mei:

We verzenden voorlopig niet meer dagelijks een verhaaltje, want dat is denk ik maar irritant als je iedere dag een mailtje krijgt met de melding dat er weer iets is. Je kunt je ook afmelden voor de email natuurlijk en gewoon als het een keertje uitkomt kijken op tack.reislogger. nl

Vandaag zijn we naar Utrecht gevaren. Altijd erg leuk langs al die terrasjes, je kunt het bier zo van tafel pakken. De kades zijn in onderhoud waardoor het wel een heel smal vaarwatertje is geworden, zeker als er dan ook nog touristen voor het eerst in hun leven in een kano rondpeddelen (letterlijk)

Er is overal makkelijk een ligplaats omdat het nog vroeg in het seizoen is.

In Utrecht moesten we, heel onpersoonlijk, het liggeld aan een soort parkeerautomaat betalen. Kosten incl. elektra €17,50 en motorurenteller 3055.

1. Marie Grapendaal:
    20 mei 2017
    Hoi Frits en Tineke. Ik vind het hartstikke leuk om jullie zo te volgen.
    Ik ga de 27ste weer naar Griekenland voor een maand. Moeder Gre is afgelopen woensdag overleden met de prachtige leeftijd van 95. We hebben haar vrijdag in besloten kring begraven wat erg mooi was.
    Xxx marie
  2. Isa:
    21 mei 2017
    Vaar maar rustig ri Den Bosch.... dan komen Rein en ik een potje canasta spelen om jullie vakantie budget aan te vullen ;-) xx

(Of je kan meteen naar huis..... hihi)