Eindelijk de trossen los

18 mei 2017 - Hoorn, Nederland

Gisteren, woensdag 17 mei was het dan zover. We hadden in de voorgaande dagen de benodigde spullen aan boord gebracht en waren dinsdag alvast aan boord gaan slapen.

Dinsdag kwamen er nog heel wat mensen ons een goede reis wensen en gezellig een borreltje drinken. Bram Stam en Hannes de Ridder boden aan om de volgend ochtend koffie te komen drinken en de brug voor ons te draaien. Hannes stond de volgende ochtend op de steiger met een doos gebak van van den Berg, wat het afscheid nog warmer maakte.

Om half elf voeren we met prachtig weer de haven van Hoorn uit, passeerden we het Paard van Marken om kwart voor een en voeren we verder naar Muiden. Daar de Vecht op tot Nigtevecht,  waar we een prachtige 3x24 uur plek vonden naast het pontje.

Het bleef nog lang warm,  maar vanochtend was het weer 18 graden.

Motorurenteller bij vertrek 3044 en bij aankomst 3049

1. Rein:
    18 mei 2017
    Prachtige start van jullie reis!! Veel plezier en wellicht dat Isa en ik nog een paar dagen aanschuiven! Behouden vaart !!
  2. Marie Grapendaal:
    He Frits en Tineke.

Een hele mooie reis. Op naar Frankrijk.
    Knuffels
  3. Brigitte Kasbergen 🌺:
    18 mei 2017
    Is het al weer zover? Heel veel plezier en geniet van alle mooie nieuwe plekjes op en aan het water. Dikke kusss
  4. H.C.van Aanholt:
    18 mei 2017
    Wij wensen jullie een fijne vaarvakantie.
    Liefs, Netty en Henk.
  5. Piet en Mar:
    18 mei 2017
    Frits en Tineke een hele fijne vakantie toegewenst en een behoude vaart. Volgende week donderdag komt Pieter met z'n gezin voor vier dagen bij ons op visite, dus erg leuk. Hier erg genieten van mooi weer, koud bier en lekker eten ! Groetjes van ons
  6. Willy:
    Hoi Fries en Tineke,
    Jullie weten wel wanneer jullie moeten vertrekken hè wat een mooi weer zeg, heel veel plezier de komende tijd op zoek naar nieuwe plekjes en havens. Groetjes en liefs, Willy