Weer terug in Hoorn

3 september 2016 - Hoorn, Nederland

Zaterdag zijn we in een ruk van Alkmaar via Edam doorgevaren naar Hoorn. Het was de bedoeling om dit zondag te doen, maar aangezien er windkracht 6 Bft. Verwacht werd hebben we besloten om eerder naar Hoorn te gaan. Bovendien was er zaterdagavond het jaarlijkse havenconcert in de Karperskuyl en dat is meestal ook een gezellig gebeuren. Dat concert wordt vanaf het dek van de Abel Tasman  gegeven, een prachtige driemaster die daarvoor midden in de haven ligt afgemeerd, waardoor er niemand meer in of uit kan.Met onze lage boot konden we echter mooi onder de meerlijnen doorpiepen en een eerste rangs plekje innemen.

Zondag wachtte ons een verrassing toen we even naar huis gingen om de auto op te halen. Anneke Wandel had een paar weken in ons huis gebivakkeerd en die gekkerd had tuin en terraspotten opnieuw beplant, binnen alles super schoongemaakt en samen met Barbara en Marcel ervoor gezorgd dat heel de benedenverdieping van nicotine/teerbruin weer stralend wit was geschilderd. Als hint met de voorkamer voor Tineke stond een doosje met een e-smoker en toebehoren op tafel..... We waren er stil van. Geweldig thuiskomen is dat natuurlijk.

Ik had nog wat gegevens beloofd:

We hebben totaal 284 uur gemotord, daarmee ruim 1700 km gevaren en 1500 liter diesel verstookt. Dat verbruik is een beetje aan de hoge kant, maar dat komt omdat we op de saaie stukken toch wel fors gas gegeven hebben en dan wordt de motor best dorstig.