Meppel-Zwolle-Reevediep- Elburg- Harderwijk

19 juni 2022 - Harderwijk, Nederland

14 juni Meppel

Hier waren we nog niet eerder geweest en omdat we een beetje laat aankwamen leek de passantenhaven nogal vol te liggen. Dat kwam ook om dat ee een bijeenkomst van eigenaren van oude sleepboten was. Helemaal in het centrum liggen was voor hen gereserveerd. Maar we hadden geluk want vlak voor de brug was nog een plekje vrij. Ik ben op de fiets de boel wezen verkennen en heb boodschappen gedaan.

15 juni door naar Zwolle

We hadden tussentijds contact gehouden met Ruud en Lida van de Redding die noordwaarts voeren en spraken af elkaar in Zwolle te ontmoeten. In de app-berichtjes had ik abusievelijk verteld dat we in Emmen lagen ipv Meppel en zij waren erg verbaasd over het door mij vermelde verwachte tijdstip van aankomst. We  vonden een mooie plek in de tot onze verbazing bijna lege passantenhaven. Als je elkaar een tijdje niet gezien hebt is er natuurlijk veel gesprekstof en het was weer heel gezellig borrelen.

16 juni nog een dagje Zwolle

Het was prachtig weer en we hebben Zwolle verkend en terrasjes gepakt in deze gezellige stad. Met Ruud en Lida hebben we lekker gegeten op het terras van de Belg. Zij wilden de volgende ochtend door naar Ommen en Dalfsen aan de Overijsselse Vecht. Dat is een mooi stuk varen op de meanderende Vecht, maar je moet wel dezelfde route weer terug en daar hadden wij geen zin in. Dus was het "tot de volgende keer" en gingen wij op pad naar de randmeren.

17 juni  Reevediep

Deze vaarweg is enkele jaren geleden aangelegd  en bekort de vaarafstand naar de randmeren aanzienlijk. Ze hebben daar heel mooie aanlegplaatsen gemaakt waar we graag gebruik van hebben gemaakt. Er lag slechts een andere boot dus we hadden alle rust..... Totdat een stuk of tien meiden van een jaar of 12 aankwamen en de steiger als zwemplaats gebruikten. Op een afstandje waren ook enkele jongens aan het zwemmen en we hebben ons verbaasd over de hoeveelheid hoogtonig gegil dat bij de meiden teweeg bracht. We hebben de boot toen verlegd naar het uiterste einde van de steiger en daardoor een rustige avond gehad.

18 juni door naar Elburg

Het is dit jaar erg wonderlijk qua drukte in de havens. Elburg leek zo goed als helemaal vol te liggen, maar gelukkig vonden we helemaal achterin een mooie plek. Het was prachtig weer en in het mooie oude centrum was het gezellig druk. Onze bootburen bleken ook van plan om richting Limburg af te zakken en na een borreltje spraken we af om onderweg af en toe per app te laten weten waar we uithingen.

19 juni richting Harderwijk

Het was aanzienlijk frisser dan de vorige dagen dus ging de lange broek weer aan en een t-shirt  extra aan.

1. Marije:
    19 juni 2022
    Wat fijn dat het weer is opgeknapt, genieten geblazen👌❤️
  2. Wim en Ank:
    20 juni 2022
    Wat een mooie tocht én goed weer 👍