Harderwijk- Huizen-Loenen a.d. Vecht-Utrecht-Arkel- Den Bosch

26 juni 2022 - 's-Hertogenbosch, Nederland

20 juni Harderwijk

In Harderwijk vonden we een mooie plek recht tegenover de restaurants. Het was mooi weer en lekker druk, ook al vanwege de vele bezoekers aan het Dolfinarium.

21 juni door naar Huizen

In Huizen hebben we in het nieuwbouwgedeelte een paar jaar geleden een mooie ligplaats ontdekt. Dankzij onze lage doorvaarhoogte van 2,40 mtr. kunnen we tot de kom bij het winkelcentrum doorvaren. We liggen daar voortreffelijk en het verbaast ons iedere keer weer dat er hooguit nogmaar een andere boot ligt. Tineke had veel oorpijn en dat was de reden dat we Jan en Truus die hier wonen niet gebeld hebben voor een borrel.

22 juni Loenen aan de Vecht

Van Huizen naar Loenen is best wel een flink stuk varen maar met het prachtige weer kan je er op de Vecht niet genoeg  van krijgen. In Loenen vonden we wat moeilijk een goede plaats mar de aanhouder wint. De volgende ochtend werden we wakker van een hoop herrie. De plantsoenendienst bleek dit tijdstip te hebben uitgekozen om het kniehoog groeiende onkruid te gaan maaien. Met de cirkelmaaier hadden ze ook onze boot helemaal met het gemaaide gras bedekt. Er liep een opzichter bij die dat verontschuldigde door te zeggen dat degene die maaide geen Netherlands sprak....... Met een bladblazer hebben ze daarna geprobeerd het natte spul eraf te geblazen.  Dat heb ik toen zelf maar gedaan met een aantal putsen water.

23 juni Utrecht

Isabelle zou vandaag in Utrecht werken op de tweede vestiging van Equal, de hot yoga studio, en daarom zijn we doorgevaren naar Utrecht waar we aan de Catharijnesingel een plaatsje vonden. Met het tropische weer was het heel bedrijvig op het water. Afgeladen sloepjes met jongelui kwamen steeds voorbij, leuk om te zien. Tineke had nog steeds last van haar oor en daarom ben ik op de fiets naar de vestiging van Equal gegaan om Isabelle van haar werk te houden. Altijd fijn haar weer te zien.

24 juni Arkel

We hadden er goed de vaart in en stoomden door tot Arkel, waar we in een rustige bocht kort voor Gorinchem een mooie aanlegplek vonden. We moesten daarvoor wel onze afmeerharingen de grond intikken, maar zo werden die ook weer eens gebruikt tenminste .

25 juni Den Bosch

We waren nog niet vast besloten om daar helemaal heen te varen, maar ja, het Brabantse bloed van Tineke ging toch steeds meer borrelen.  Er was nog wel wat oponthoud bij de Wilhelminasluis die gestremd was vanwege een storing aan een sluisdeur. We besloten daar niet te gaan liggen wachten maar een stukje terug te varen naar Woudrichem, om daar even alvast boodschappen te doen. Tot onze niet geringe verbazing, lees verontwaardiging, wilde de snel gearriveerde vrouwelijke havenmeester €10 van ons vangen om een half uurtje aan de kant te mogen liggen om boodschappen te doen..... Ik dacht dat Tineke het misschien niet goed verstaan had en legde uit dat de sluis gestremd was en wij daarom even boodschappen wilden doen, maar de tante was onverbiddelijk. Nou, wij ook, losgooien en wegwezen. Schandalig is dat.

Als ik me wat opwind helpt dat me wel vooruit en we stoomden lekker snel door naar Den Bosch waar we nog maar net de laatste vrije ligplaats konden innemen.

In de avond kwam Isabelle samen met Rein helemaal trots en vertederd haar hondje Billy laten zien. Het is natuurlijk altijd prachtig om een puppy de zien ronddartelen.

We blijven hier een paar dagen liggen want het bevalt prima.

1. Marije:
    26 juni 2022
    Wat weer een leuk en boeiend verhaal weten jullie er toch weer van te maken, super👍.
    Vervelend dat Tineke zoveel last van haar oor heeft / hopelijk heeft gehad, en ook altijd erg leuk om Isabelle met haar pup te zien, gezellig.
    Goede vaart verder en mooi weer 😎⛱🥂🍾🎶💋
  2. Henk:
    26 juni 2022
    Den Bosch, misschien met nog meer recht ‘s-Hertogenbosch, is natuurlijk DÉ plaats om
    wat langer te verblijven! Vergeten jullie het Noord-Brabants Museum niet? Èn ‘n karske bè de Zoete Moeder kan ók gin kaod.
    Houdoe war. Diejen andere-n
    Brabander.
  3. Barbara:
    26 juni 2022
    Fijn dat jullie zo genieten
    Heeft mama nog steeds oorpijn?
    Wel even langs een huisarts dan hoor.:)
    Heel veel liefs uit het zonnige Hoorn xxx
  4. Inge tilet:
    26 juni 2022
    Jullie maken zo toch heel leuke dingen mee.ook hebben jullie elke keer weer mazzel met ligplaatsen enz leuk reisverslag. En wat een leuk hondje. Veel plezier verder gr uit HOORN hier is het druk met de Iron man zo staat hoorn toch maar weer op de Kaart
  5. Wim en Ank:
    27 juni 2022