Lithoyen-Ravenstein-Grave-Krayenbergerplas- Tiel

3 juli 2022 - Tiel, Nederland

28 juni naar Lithoyen

Tot 28 juni hebben we in het gezellige Den Bosch gelegen. Bij Rein en Isabelle in Vught hebben we gezellig geborreld, tenminste, Tineke en ik, want Rein en Isa waren aan een soort non-alcohol challenge bezig.... We hebben daar heerlijk de op een voor ons nieuwe manier bereide laatste asperges van het seizoen gegeten en genoten van Billy de pup.

De volgende dag voeren we drie uurtjes door naar Lithoyen waar we in de haven van wsv de Maaskant een mooie ligplaats vonden.

29 juni Lithoyen naar Heesch

Lithoyen was uitgekozen omdat van daaruit Oss en mijn vroegere woonplaats Heesch goed te befietsen was.  Dat hebben we dus gedaan en zijn bij mijn vroegere huis geweest. Daar was nu een zomerhuisjesverhuur van gemaakt. Jammer genoeg was de eigenaar niet thuis en heb ik daarom een visitekaartje onder de ruitenwisser gedaan. Hij belde prompt de volgende dag op en wilde heel graag foto's van me hebben van het prille begin, toen mijn ouders echt gepionierd hebben in eigen land.

30 juni Ravenstein

Ravenstein heeft stadsrechten werd mij verontwaardigd verteld toen ik de weg  naar het dorpscentrum vroeg . Een leuk stadje met een ouderwets centrum. Er stonden wel opvallend veel panden te koop en dat is natuurlijk een veeg teken

1 juli Grave

Jan Systema, de man van mijn jeugdliefde Cora was weer havenmeester een daarmee hebben we heel gezellig gekletst.

2 juli Grave

Peter Corbesir, een vroegere stapmaat uit Heesch, kwam met zijn vrouw Maureen op de koffie en ze hadden ook weer heel wat te vertellen. Alweer gezellig dus.

3 juli Tiel

Tiel, dat hadden we niet gedacht. Het oorspronkelijke plan was om naar Maastricht te gaan en dan door naar Antwerpen. Iedereen raadde ons dat echter af omdat dat een slaapverwekkend saai traject is. Plan 2 werd dus Venlo en Roermond en dan weer terug noordwaarts.

Uit Grave zijn we naar  de Krayenbergerplas gevaren maar de gevonden ligplaats beviel ons niet. Op en neer naar Roermond eigenlijk ook niet dus we besloten Limburg te vergeten.

Trossen los dus en via het MaasWaalkanaal richting de Waal. Ik had me echter vergist in de beschikbare haventjes langs de Waal, dus gingen we met een flinke stroom mee uiteindelijk helemaal naar Tiel. Dat was wel een flink stuk varen maar als troost kregen we weer een mooie ligplaats in de jachthaven van Tiel.

1. Isa:
    3 juli 2022
    Wat jammer! Maastricht & Antwerpen klonk zo goed… maar vast nog genoeg te ontdekken in de omgeving! X