Tiel-Heusden-Breda-Oudenbosch

10 juli 2022 - Oudenbosch, Nederland

4 juli Tiel

Het was toch een flink stuk varen geweest naar Tiel, dus we besloten er een extra dagje te blijven liggen

5 juli Tiel - St andries kanaal- Heusden

De Waal, alhoewel qua brandstofverbruik vanwege de flinke stroom mee wel aantrekkelijk, was toch vanwege het stroom tegen-wind-effect erg onrustige water niet de favoriet van Tineke. We besloten dus om via het st. Andrieskanaal de Maas weer op te zoeken en voeren door naar Heusden.

Ik had mijn rondje havenmeester en stadje erop zitten en liep weer terug naar de boot. Bleken Martin en Linda Doets, ook leden van onze watersportvereniging  bij ons aan boord te zitten. Ze lagen ook in Heusden met hun mooie motorboot. Bij ons aan boord en we hebben lekker geborreld en geroddeld, want dat gaat goed samen. Zij gingen de volgende dag naar den Bosch en wij naar Breda , dus het bleef bij deze ontmoeting.

6 juli Heusden Oosterhout  Breda

De volgende dag was het de bedoeling om naar Oosterhout te varen om een borrel te drinken met Laureanne van Dongen, coördinator van de vrijwilligersorganisatie Dreams4you waar ik wel eens wat voor doe.  Maar toen ik belde waren zijn en haar man geveld door Corona. Dus voeren we door naar Breda.

7 juli Breda

In Breda woont Diro Knook, een oud-collega van de koopvaardij die vorig jaar helaas zijn vrouw heeft verloren. We hadden beloofd hem te laten weten wanneer we in Breda zouden liggen en hij reageerde heel enthousiast. Aan boord heeft hij lekker wat met ons gedronken en nodigde ons uit voor een dineetje. Al met al werd het een heel gezellig avondje.

8 juli Oudenbosch

De volgende haven werd Oudenbosch. We hebben daar ooit nog eens anderhalf jaar gewoond en dan is het altijd leuk om dat weer terug te zien. Je kunt daar ook, tegen de normale ( wat zeg ik normale?) prijs langs het water diesel tanken.  Vaak wordt er nog eens 10 tor 15 cent op de prijs langs de weg gevraagd op tankplaatsen langs het water, maar hier hetzelfde als langs de weg.

9 juli oudenbosch

Nog een dagje eraan geplakt en wat rondgefietst in de omgeving.

10 juli ligplaats aan Dintel

We wilden naar Steenbergen en dan vaar je ook over de Dintel. Het gaat warm worden en we kozen daarom ervoor om tussen Oudenbosch en Steenbergen aan een vrije ligplaats langs de Dintel te overnachten.

1. Marije:
    10 juli 2022
    Weer een leuke en gezellige tocht, wij hebben een weekje op Texel gezeten, ook heerlijk met prachtig weer. Ook weer leuk om thuis te zijn. Op naar de 14e juli, quartorze juillet 😍🥂🎶🍾
  2. Inge tilet:
    11 juli 2022
    Wat leuk om opdeze manier wat (oude ) kenissen te ontmoeten en lekker te kletsen.zo varen jullie lekker overal naar toe .geniet van alle mooie dingen liefs van ons Kees en inge
  3. Isa:
    11 juli 2022
    Klinkt weer goed! Beetje ons oude buurtje! Gaan jullie ook naar Bergen op Zoom of Halsteren?
    Have fun en hoop dat het meevalt met de warmte 😘