Leiden-Katwijk-Leidschendam- Den Haag

29 mei 2019 - Den Haag, Nederland

23 mei Leiden

De gemeentelijke pasantenhaven in Leiden is mooi centraal gelegen. Het voordeel van deze tijd is dat er eigenlijk overal ligplaatsen voor het uitkiezen zijn. Ook hier bingen de fietsen weer op de steiger en hebben we wat rondgefietst en boodschappen gedaan.

24 mei Leiden

Mooi nog een dagje blijven liggen hier. Naast ons gelegen mensen waren erg enthousiast over Katwijk. We besloten dan ook om morgen naar Katwijk te varen. De rest van de dag heb ik me bezig gehouden met, in mijn ogen noodzakelijke, klusjes aan boord en Tineke hadeen heeel spannend boek.

25 mei naar Katwijk

Dat was eigenlijk weer een beetje terugvaren, maar wel erg leuk want er is hier echt van alles te bekijken aan de wal. In Katwijk lagen we inderdaad op een paar honderd meter vanaf het strand. We hebben de boulevard verkend, maar die viel een beetje tegen. Het was redelijk zonnig, maar er waren vrijwel geen leuke terrasjes. Wat ze hier wel heel goed tedaan hebben zijn de parkeerplaatsen die ze onder de duinen hebben verstopt. Ideetje voor Zandvoort misschien? In de winkelstraatjes waren wel leuke terrasjes en daar konden we niet voorbij lopen natuurlijk.

26 mei naar Leidschendam

Via Leiden voeren we naar Leidschendam, waar we een mooie plek vonden dichtbij de sluis. Je ligt hier aan een mooie steiger en drie dagen gratis. Er was ook elektriciteit dus we besloten dat dit een gunstige plek was om beter weer af te wachten. Je ligt hier dichtbij het centrum dus wat wil je nog meer?

27, 28 en 29 mei Leidschendam-Den Haag

Zoals gemeld zijn we hier blijven liggen.  De kachel snort 's avonds regelmatig en het is binnen heel behaaglijk.Toch heerlijk hoor als je 's morgens in je bedje ligt en de regen op het dak hoort tikken. Niets hoeft en dan kun je je gewoon nog een keer lekker omdraaien.

De boot was aan de buitenkant al behoorlijk smerig geworden door alle luchtvervuiling, dus dat was voor mij weer een klusje. We liggen nu weer te stralen.

Achter ons lagen twee wat kakkerige mensen met hetzelfde merk boot. Die was 2 meter langer en veeeel jonger. Ze hadden er de prijs van een knap huis voor betaald vertelden ze en vonden die van ons er ook mooi uitzien. Ze vroegen hoe oud onze boot was en konden niet geloven dat de Tack al 32 jaar oud is. Wat een kwast verf en wat klussen al niet vermag.

Naar Den Haag was het weer kruip-door-sluip- door onder alle bruggen en vonden we een plekje aan de Bierkade, midden in de stad en dicht tegen Chinatown aan. Vanavond hebben we daar lekker in een dimsum restaurant gegeten.

1. Marie Grapendaal:
    30 mei 2019
    Heerlijk relaxed allemaal. Dat lijkt me ook wel wat in de toekomst. Bewaar je de tack voor me?
  2. Isa:
    30 mei 2019
    Lekker hoor! Kom snel even aanwaaien....
    Komende week is Rein weg dus die omweg naar Den Bosch is prima ;-)
    Dikke zoen
  3. Wim en Ank:
    30 mei 2019
    Hi Frits, ja hoor ik kan je weer volgen 🙋‍♀️leuk verslag 👍👍wij gaan volgende week ook varen, richting Den Helder . Groetjes van ons beiden.
  4. Marije:
    31 mei 2019
    Weer een heerlijke relaxte week achter de rug, heerlijk om je nog een keer om te draaien als de regen op het dak tikt en de kachel snort. Kan me er alles bij voorstellen. Kakkers heb je overal, alhoewel ik je er nog nooit over gehoord heb💋💋