Begin zomer 2019

22 mei 2019 - Haarlem, Nederland

We willen ook dit jaar ongeveer 1 x per week een berichtje sturen. Als je geen zin hebt om die automatisch te ontvangen kun je je ook afmelden en af en toe eens kijken op de website waar dit op gepubliceerd wordt: tack.reislogger.nl

13 mei  Hoorn-Medemblik

We vertrokken dinsdagochtend uit Hoorn en gingen samen met de Varg door de brug. Er stond een NO wind 3-4 en het stukje Enkhuizen naar Medemblik was best schommelig. In Medemblik gingen we dichtbij Brakeboer tegen de kant. Voor onze boot moesten we €21 voor een nachtje betalen en dat is best fors vind ik.

14 mei Medemblik- Kolhorn

We voeren door naar Kolhorn. Er lag nog 1 andere boot en met een bord werden we verwezen naar het havenkantoor. Op Google maps zag ik dat dat ruim een kwartier lopen was en besloot dat ik die lichaamsbeweging dan maar aan de havenmeester over moest laten. We hebben hem niet gezien.

15 mei Kolhorn-Alkmaar

Verder naar Alkmaar, altijd een leuk afwisselend stuk. In deze tijd zijn de sluismeesters blij dat ze klanten hebben en een praatje kunnen maken.

In Alkmaar wilden we graag aan de Bierkade, naast de Accijnstoren liggen, maar de vrouwelijke havenmeester stond ons dat niet toe omdat het wel eens druk kon worden.(niet dus)

Na veel gedoe op de ons aangewezen plek aan de Turfhaven, bleek de stroom daar niet te werken en konden we uiteindelijk toch wel op de gewenste plek aan de Bierkade liggen...... gr gr

16 mei Alkmaar

Uitgebreide excuses van de nu dienstdoende havenmeester en we besloten nog een extra nachtje te blijven. We zijn gezellig de vanwege de kaasmarkt erg drukke binnenstad in geweest en hebben bij onze hofkruidenier Lidl de benodigde eetwaren ingeslagen.

17 mei Alkmaar-Zaandam- Spaarnwoude

We hadden bij de automatische douchebakpomp een hevelprobleem en dat moest verholpen worden door terugslagkleppen in de leidingen te plaatsen. Die hebben we dus bij Dekker in Zaandam gekocht en zijn daarna doorgevaren naar Spaarnwoude waar ik ze heb gemonteerd.

In Spaarnwoude kon je altijd voor een vriendelijk prijsje lekker eten en daar hadden we ons dan ook op verheugd, maar er was sinds enkele dagen een nieuwe uitbater die alles nog op moest starten. Het enige dat we konden krijgen was frites met een kroket en dat hebben we toen maar gedaan.Het was overigens wel lekker hoor!

18 mei Spaarnwoude-Haarlem

We vonden een  mooi plekje recht voor het Teylerhofje en zijn toen naar het Teylermuseum gewandeld. Dit oudste museum van Nederland is echt heel bijzonder. Meneer Teyler heeft het zelf nooit gezien. Hij was rijk en kinderloos en had bepaald dat 5 vrienden zijn nalatenschap van, huidige waarde €80 miljoen, moesten beheren. Hij was erg geintereseerd in wetenschap en cultuur en zijn vrienden hebben toen het eerste museum van Nederland laten bouwen.

Er kwamen ineens 9 stuks Pikmeerkruisers aanvaren die tegenover ons afmeerden. Leuk om te zien en er kwam even later een meneer op ons af die uitlegde dat zij van de Pikmeerclub waren en hun voorjaarstocht maakten. Ik werd gevraagd bij hem aan boord te komen en kreeg een boekje van de club. Hij probeerde mij lid te maken maar ik denk niet dat dat iets voor ons is. Laat ons nu maar lekker bepalen wanneer en hoe laat (!) we ergens naar toe gaan, dat bevalt heel goed.

22 mei Haarlem- Leiden

We ziijn 3 dagen in Haarlem blijven liggen omdat het weinig aantrekkelijk en koud weer was. Het liggeld is hier heel redelijk en de stroom inclusief. Dus kon de ventilatorkachel  aan om de boot lekker comfortabel te verwarmen. Ik had, zoals vaker het geval is, wat klusjes aan boord te doen en Tineke kon lekker relaxen.

Vandaag gaan we wel door naar Leiden en hopen daar een mooi plekje te vinden.

1. Inge tilet:
    22 mei 2019
    goed begin van jullie vakantie .Genietengenieten gr v ons
  2. Marije:
    22 mei 2019
    Wat weer gezellig, jullie zijn weer onderweg en hebben al wel weer wat beleefd. Goede vaart, vakantie, en prachtig weer.
    Liefs, Marije💋
  3. Marie Grapendaal:
    22 mei 2019
    Geweldig al weer onderweg😃. Ga weer genieten van jullie belevenissen. Dikke kus Marie en Piet
  4. Ruud:
    22 mei 2019
    Jullie zijn weer leuk bezig, veel plezier en mooi weer.
    Gr P & R
  5. Piet en Mar:
    23 mei 2019
    Als het weer zo genieten wordt als vorig jaar , zit het wel snor. In ieder geval een fijne vakantie ⚓️
  6. Barbara:
    23 mei 2019
    Heel veel plezier , en foto's maken he van alle moois wat jullie onderweg tegenkomen 💋💋
  7. Brigitte Kasbergen 🌺:
    27 mei 2019
    Heerlijk varen, jullie verhalen klinken goed. Ik geniet ervan! Veel plezier en misschien komen we elkaar nog tegen. Onze vakantie naar het zuiden begint zondag 2 juni. De weerberichten zijn zeer goed, nu hopen dat ze ook waarheid worden haha.