Amsterdam-Broek in Waterland-Edam- Hoorn

12 september 2018 - Hoorn, Nederland

10 september Amsterdam

Vanmiddag kwamen Isabelle en Rein "een kopje thee" drinken bij ons aan boord in de Aeolushaven. Was weer fijn om ze te zien en het bleef natuurlijk niet bij een kopje thee.

11 september door naar Hoorn

Vanwege de windverwachting was het plan om een nacht in Broek in Waterland te blijven en daarna nog een nacht in Edam, want pas daarna werd de wind wat minder. In Broek in Waterland konden we echter geen fatsoenlijke ligplaats vinden, zodat we besloten om door te varen naar Edam. Ook in Edam konden we in het stadje geen plek vinden, dus gingen we door de sluis. Het viel ons op dat er eigenlijk maar een zwakke wind stond en veel zin om twee nachten aan de buitenzijde te liggen hadden we niet, dus besloten we door te varen naar Hoorn. Daar lagen we om 19.00 uur weer op onze vaste ligplaats.

12 september Hoorn

We hebben nog geen zin om direct naar huis te gaan, dus kunnen we op ons gemak alvast wat voorbereidingen daartoe treffen.

Ik had mijn auto opgeschort bij de RDW en bij de verzekering en dat heb ik nu weer geactiveerd en meteen een afspraak gemaakt voor de APK keuring die ook mee opgeschoven was.

We hebben bijna vier maanden lang een heerlijke tijd gehad op onze fijne boot en kijken daar na ruim 200 motoruren, de urentellerstand is nu 3472 uur, met plezier op terug.

1. H.C.van Aanholt:
    12 september 2018
    Jullie hebben een heerlijke vaarvakantie gehad en zijn gezond en wel weer thuis gekomen. Het wordt weer even wennen aan de wal. Netty en ik hebben genoten van jullie verhalen. Liefs van ons beiden.
  2. Marije:
    13 september 2018
    Ook wel weer fijn om thuis te zijn lijkt me, wel effe wennen denk ik. We hebben genoten van jullie verhalen, super👍👍❤️💋
    We houden contact, liefs van ons, Marije
  3. Isa:
    15 september 2018
    Sterkte met thuis wennen.......! Zal niet meevallen na zo'n tijd! Tot snel weer XX