De lange weg naar Potsdam

15 juli 2016 - Potsdam, Duitsland

Vandaag was het de bedoeling om een rondje Müggelsee te gaan doen, maar dat liep wat anders dan de bedoeling was. Toen we bij de Dämeritzsee de Müggelspree op wilden om ook naar Neu Venedig te gaan en daarna via de Müggelsee weer terug te komen in Köpenick, was het ineens boem en we lagen stil. Bleek de waterdiepte daar maar 70 cm te zijn. Wel erg jammer dat dat niet in de kaart vermeld stond. Dus zat er niets anders  dan maar weer het hele stuk terug te varen.

Omdat daarna de regio Potsdam het doel was besloten we om het Teltowkanaal daarheen te nemen. Onderweg kwamen we eigenlijk geen leuke vrije plekken tegen om te overnachten dus zijn we maar doorgetuft naar Potsdam. Langs het water staan daar prachtige vooroorlogse villa's, echt geweldig.

Omdat we laat aankwamen in Postdam was er geen plaats in de geplande jachthaven dus moest het weer gratis aan een kademuur vlak naast de jachthaven. Er dichtbij was restaurant Hier und Heute en daar hebben voor het eerst echt heel lekker gegeten.

Morgen op zoek naar een adres om de gasfles te vullen en ook zoeken naar de goedkoopste dieselpomp  in de buurt want onze Tack krijgt weer langzaam dorst. Dicht boven Berlijn vroegen de tankstations aan het water €1,48 per liter, terwijl het aan de pomp langs de straat €1,04 per liter kost. We willen best iets meer betalen, maar aan afgezet worden hebben we een hekel.