Potsdam

17 juli 2016 - Potsdam, Duitsland

Gisteren kregen we een mooie plek  in de jachthaven Potsdam met vrij uitzicht over de Havel op 150 mtr van de haven is weer een Lidl en...... een JET tankstation. Met een bagagewagentje van de haven kon ik 4 jerrycans van 20 ltr tegelijk vullen, dus met een paar keer lopen had ik de brandstoftanks en de reservevoorraad van 130 ltr weer lekker vol. Met de prijzen aan de pomp in  Duitsland is het heel raar gesteld, want die wijzigen op een dag wel drie keer. Ik had de helft voor 1,079 en de andere helft voor 1,099. Toen ik klaar was kwam iemand van de jachthaven me vertellen dat in het havenreglement stond dat je je tanks niet mocht vullen in de haven. Ik heb me heel uitvoerig verontschuldigd en toen was het goed.

Vandaag hebben we contact gehad met  mijn zus Elly en zwager Henk. Al sinds heel wat jaren komen zij ons, waar we ook maar zijn, in onze vakantie opzoeken en dan wordt er  twee avonden gezellig en fanatiek canasta gespeeld. Dat gaat a.s.woensdag en donderdag ook weer gebeuren hier in Potsdam.

Wij gaan morgen en overmorgen naar het water zuidwestelijk van Potsdam en zorgen dan dat we woensdag weer hier in de haven zijn.

Yachthafen Potsdam kost 18,50 per nacht excl elektriciteit..