Huizen-Naarden-Muiden-Loenen a.d. Vecht- Breukelen

2 juli 2023 - Breukelen, Nederland

27 juni Huizen

Wij verbazen ons iedere keer weer dat er in de kom bij winkelcentrum Oostermeent in Huizen geen andere boten afgemeerd liggen. De doorvaarthoogte er naartoe is weliswaar beperkt op 2,6 mtr maar je ligt er prachtig aan de kade, alle winkels op 5 minuten lopen en ook nog eens gratis. Ik moet wel bekennen dat dat laatste de aantrekkingskracht voor ons verhoogt.

Vandaag kwamen in de mIddag Jan en Truus Berends een drankje nuttigen. In de ochtend is Jan met mij naar de Lidl gereden om onze sterk gereduceerde bier- en wijnvoorraad weer op peil te brengen. Jan is een oud-collega van de koopvaardij. Voor het avondeten heb ik voor ons bij een goede Indische toko heerlijk eten gehaald. Al met al was het een heel gezellige dag.

28 juni Op de Vecht bij Muiden

We zijn onderweg de jachthaven van Naarden ingevaren. De "schoonvader" van onze kleinzoon Stef is daar havenmeester en dit was een mooie gelegenheid om hem te leren kennen. Die jachthaven is enorm groot en dat is niet helemaal ons ding, dus we zijn doorgevaren naar Muiden en zijn een stukje de Vecht opgevaren om een ligplaats te vinden.

Wat zijn we toch blij met de laatste aanpassing van de stroomvoorziening aan boord. We kunnen nu, zelfs als er weinig zon is alle apparatuur aan boord ( behalve de elektrische oven) volop gebruiken en zijn regelmatig ruim een week zelfvoorzienend.

29 en 30 juni Loenen aan de Vecht

Dit vinden we altijd een leuk plaatsje en hier hebben we wat rondgefietst. Ik ga altijd graag bij makelaarskantoren kijken wat de prijzen zijn en zag dat hier een bouwvallig huisje nog zo maar €850.000 kost. Als we over de Vecht varen zien we de ene prachtige villa na de andere. Wat zijn we toch een rijk land (voor sommigen).

1juli Breukelen

Ook hier vonden we weer een bekende ligplaats voor een kunstgalerij en Thais restaurant. Er was jaarmarkt en dat gaf heel wat reuring. Voor de  mensen die een kraam gehuurd hadden was het wel sneu dat het veel regende waardoor er veel minder dan verwacht bezoekers waren.

1. Marije:
    2 juli 2023
    Weer een leuk en gezellig verslag 👍.
  2. Ruud:
    2 juli 2023