Heusden- Den Bosch-Lithoyen-Grave

1 juli 2020 - Grave, Nederland

Woensdag 24 juni naar Heusden

We hebben echt mazzel want het is prachtig weer en dan zijn stukjes van een paar uur varen heerlijk om te doen. Toen we in de buurt van Waalwijk waren hebben we Pierre, een uitstekend stoffeerder, maar belabberde afspraakmaker, gebeld om te vragen of we de resterende kussens en matrasovertrekken nu bij hem konden ophalen. We hadden in September vorig jaar nieuwe bekleding, kussens en matrasovertrekken bij hem besteld onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat het uiterlijk half april geleverd zou worden. Het meeste hebben we weliswaar half mei gekregen, maar het blijft nu zeuren voor het laatste beetje

. Door naar Heusden dus, waar ik met de fiets in Wijk en Aalburg boodschappen ben gaan doen.

Donderdag 25 juni naar Den Bosch

Isabelle, die momenteel veel in Rotterdam werkt en daarom bij vriend Rein bivakkeert, nodigde ons uit om in Vught asperges te komen eten. We werden met een dikke cabrio opgehaald bij de boot en hebben heel gezellig geborreld en gegeten bij Rein en Isabelle. Jaap, de jongste zoon van Rein en inmiddels 18 jaar oud, bracht ons weer terug naar de boot.

Vrijdag 26 juni nog een dagje Den Bosch

Het was heel warm en we hebben lekker geluierd.

Zaterdag 27 juni naar Lithoyen

We dachten mazzel te hebben bij de sluis van Engelen want hij ging net aan onze kant open. Er bleek echter een storing te zijn want we hebben er 4 uur in gelegen met steeds een open- en dichtgaande sluisdeur. Er zat iets tussen de deuren vast en uiteindelijk zijn er duikers opgetrommeld om het probleem op te lossen. De borrelafspraak voor die vond hebben we maar verzet naar de volgende ochtend want we zouden pas rond 21.00 uur in jachthaven de Maaskant, prachtige naam, aankomen.

Zondag 28 juni Lithoyen

In het begin van de middag kwamen Peter Corbesir en zijn vrouw Maureen op de borrel. We hadden  Peter al 37 jaar niet meer gezien en dan is er natuurlijk urenlang gesprekstof. Hij was erbij toen ik ruim 52 jaar geleden Tineke voor het eerst ontmoette in Vught. Het werd een heel gezellige middag en we besloten dan ook maar een nachtje langer te blijven liggen in Lithoyen.

De vorige keer konden we hier "voor de prijs langs de weg" tanken, dus ik wilde de tanks weer vol laten gooien. De pomp liep al toen ik op de meter keek en zag dat ze €1,33 per liter berekenden. Ik zei dus tegen de pompbediende dat hij moest stoppen. Toen bood hij aan om voor zijn prijs van de pomp langs de weg te berekenen en hebben we alsnog er 170 liter diesel bijgevuld. Hier zien ze me dus niet meer, want ze proberen je toch af te zetten, jammer.

Maandag 29 juni Grave : trip down memory lane

Een weekje geleden kregen we contact met Cora Saartjes, nu Sijtsema , 54 jaar geleden mijn  mooie buurmeisje. Zij had ons op Google gezocht en had ons wonderbaarlijk genoeg op deze Reislogger gevonden.  Er was enkele jaren geleden wel eens telefonisch contact geweest, maar daar was het bij gebleven. Nu hebben we afgesproken in de jachthaven van Grave, waar haar man Jan net een week havenmeester zijn erop had zitten en zij een boot hebben

liggen. Het werd een heel enthousiast weerzien waarbij we moeite hadden de 1, 5 mtr regel te respecteren.

Dinsdag 30 juni Grave,

Cora en Jan wonen in Nijmegen en hadden ons uitgenodigd voor de lunch vandaag. Jan haalde ons op en bracht ons naar Neerbosch, de instelling waar hij vroeger werkte en woonde. Dat is een parkachtig terrein van 40 hectare waarop hun mooie huis staat. Cora is artieste en heeft een sterke drang om mooie dingen te verzamelen. Het is daar een heel gezellige bedoening. De lunch was een overheerlijke ervaring waaruit bleek dat Cora ook een kookartieste is. Het werd ook weer een heel gezellige middag die te kort was om alle verhalen te vertellen en aan te horen.

Woensdag 1 juli Grave

We hadden nog niets gezien van het mooie Grave dus besloten we er nog een dag aan te plakken. Wat fijn toch als je geen plan hebt en alle tijd van de wereld. Het regent vandaag tot halverwege de middag pijpenstelen dus

1. Inge tilet:
    1 juli 2020
    wat leuk al die verhalen en al die oude vroegere kennissen weer te zien en te spreken, geniet verder met alles wat op jullie pad komt ,groetjes van ons
  2. Marije:
    1 juli 2020
    Geweldig om Cora op zo’n bijzondere wijze te treffen. Kan me voorstellen dat de tijd te kort was om alle verhalen aan te horen c.q. te vertellen. Wederom een leuk reisverslag, geniet lekker verder😀👍💋
  3. Henk:
    1 juli 2020
    Hoe bijzonder...Peter Corbesir en Cora Saartjes. Dit wordt een sentimental journey
  4. Cora Sijtsema Scherpenkampweg 56 6545 al Nijmegen.:
    2 juli 2020
    2 juli 2020
    Hallo Tineke en Frits, was heel erg leuk om jullie te ontmoeten,hopen jullie spoedig weer te treffen!!! Lieve groet Jan en Cora
  5. Caroline en Paul Gieb:
    5 juli 2020
    Ja ,we hebben jullie gevonden,leuk om te lezen hoe het in Nederland gaat.
    Hugs Caroline en Paul
    Giebateau2020.blogspot.com
  6. Barbara:
    6 juli 2020
    Fijn dat jullie zo lekker genieten.

Veel liefs van ons xxxx