Grave-Loo-Doesburg- Deventer-Zwolle

9 juli 2020 - Zwolle, Nederland

Donderdag 2 juli Grave-Loo

We wilden eigenlijk naar Nijmegen, maar daar is de laatste twee jaar nog niets aan de haven veranderd. Er liggen grote, slecht onderhouden charterschepen aan de beschikbare steigers zodat je met een normale boot vrijwel geen plaats vindt. We besloten daarom om door te varen richting Arnhem. Dat schiet allemaal niet snel op want je vaart tegen een behoorlijk sterke stroom in.  Bij het gehucht Loo is een grindgat met een jachthaventje en daar hebben de overnacht. Ook weer leuk een enveloppe pakken en het verschuldigde havengeld, wel €8,80, in een enveloppe in de brievenbus doen. Er kwam nog iemand binnen met een heel armoedig, rommelig aluminium zeiljacht. Die ging weer gauw naar buiten om te ankeren met een verhaal tegen ons dat het bijzonder risicovol was om met zijn aluminium boot in de buurt van stalen schepen te komen.....

Vrijdag 3 juli door naar Doesburg

We gingen nu met een flink vaartje, want we hadden een beste stroom mee. In Doesburg heb je een winkel, Staarink, waar we al eerder iets hadden gekocht. Het is echt een winkel van Sinkel want je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Wellicht is Vroom en Dreesman vroeger ook zo begonnen. Het was mooi weer en we hebben gezellig een terrasje gepakt na het boodschappen doen.

Zaterdag 4 juli verder naar Deventer

Het ging weer als de gesmeerde  bliksem zo snel. Het woei behoorlijk hard en een soort van havenmeesteres  had ons eerst een plek aan de buitenkant aangewezen waar nauwelijks normaal vast te maken was, laat staan dat de fietsen van boord konden. Ik zag een veel betere plek vlak bij het clubhuis en daar konden we uiteindelijk prima gaan liggen.

Zondag 5 juli nog een dag Deventer

Het is niet echt zomerweer, dus ook niet uitnodigend om uitgebreid de stad in te gaan. Wel uitgebreid de supermarkt  bezocht. Met een goede film en dito boek zijn we, begeleid door een pekker wijntje de zondag weer goed doorgekomen.

Maandag 6 juli door naar Zwolle

Ok dit ging weer met een lekker gangetje dankzij de stroom mee. Je ligt daar aan uitstekende steigers ,dicht tegen het oude stadscentrum  aan. De angst voor een zeer droge zomer lijkt ons wat voorbarig want het regent heel vaak en veel. Zolang het weer zo blijft liggen we hier prima. Bij een goed indonesisch restaurant heb ik lekker eten gehaald.

Dinsdag 7 juli t/m donderdag 9 juli in Zwolle gebleven.

Tussen de buien door zijn we regelmatig een stukje stad wezen verkennen en verder hebben we weer een boek uitgelezen, ons NPO abonnement en Netflix goed gebruikt. We vervelen ons nog helemaal niet , maar kijken nu wel uit naar een beetje mooier weer.

1. Inge tilet:
    9 juli 2020
    dat mooie weer komt eraan zoek je badkleding maar en ijsblokjes in de vriezer.ach dit weer heeft ook zn bekoring geniet maar alles ,hier gaat alles goed en ( gezond ) zover gezond zijn wij mogen niet mopperen.heel veel plezier gr Kees inge
  2. Marije:
    9 juli 2020
    Jammer van het regenachtige weer, maar zoals de vorige spreker al heeft aangegeven: het mooie weer komt eraan 🙏.
    Geniet en een goed boek, netflixje ik. Je de dag ook goed mee door😀. Liefs,Marije💋
  3. Ruud:
    10 juli 2020
    Ondanks de regen en de mindere temperaturen vermaken jullie je prima en je leert ook nog wat van een zeiler op een aluminium boot. Gr P & R
  4. Leo en gre brozius:
    12 juli 2020
    Had al paar x een antwoordt gestuurd op jullie vak. verhalen, weer niet of jullie die hebben ontvangen.
  5. Leo en gre brozius:
    12 juli 2020
    Ja ik mijn vraag, nog fijne vak. Gre.