Heerenveen-Grou-Sneek-IJlst- Bolsward

12 augustus 2020 - Bolsward, Nederland

Maandag , dinsdag en woensdag 3 -4- en 5 augustus : Heerenveen

Zoals eerder gemeld lig je hier midden in het centrum en spotgoedkoop. Vaarkennissen Jan en Christien Volkers  kwamen dinsdag ook naar Heerenveen en we hebben heel gezellig kunnen bijpraten. We hadden mosselen gehaald en hebben die 's avonds lekker met z'n viertjes opgepeuzeld.

Donderdag 6 augustus: eilandje bij Grou

Het werd geleidelijk aan steeds warmer, zeg maar tropischer, dus hoog tijd om een koele plek te zoeken. Die vonden we aan een eilandje in de buurt van Grou.

Vrijdag 7 augustus: Grou

We zijn daar even bij de jachtwerf van onze Pikmeerkruiser gaan liggen. Ik had enkele technische vragen en behoefte aan een stuk akoestische isolatieplaat. De plaat mocht ik gratis meenemen en omdat de werf bijna tegen de Jumbo aan ligt konden we gelijk weer lopend boodschappen doen.

Zaterdag 8 augustus :Sneekermeer

We hebben opnieuw een Marekriteplek gevonden waar het windje lekker blies.

Zondag 9 en maandag 10 augustus : Sneek starteiland

Van Grouw naar het Sneekermeer is ook maar weer een kippestukje en we zagen dat er ruimschoots plaats was aan het starteiland van het Sneekermeer, dus streken we daar neer. Er stond een lekker windje dwars over de boot  en het warme zomerweer zorgde ervoor dat we daar twee dagen zijn blijven liggen. Op het starteiland zijn ook een restaurant en een snackbar dus wat wil je nog meer. Het was hier ondanks het hoogseizoen overigens wonderlijk rustig in deze jachthaven.

Dinsdag 11 augustus  Sneek-IJlst-Bolsward

Het werd tijd om de heerlijk koele plek aan het Starteiland van Sneek weer eens te verlaten. In Sneek hebben we in de stad afgemeerd om boodschappen te doen. Het plan was om dan door te varen naar IJlst en daar bij de molen weer een plekje te zoeken. Alle Marekriteplaatsen waren echter vol en uiteindelijk belandden we in Bolsward, waar we als beloning een heerlijk schaduwrijke plek vonden onder de kastanjebomen.  Later in de avond hebben we Bolsward een beetje rondgefietst. We waren hier vorig jaar ook en het is een echt leuk stadje met veel grachtjes en oude gebouwen.

Er was ook stroom op de  ligplaats, dus in de avond en nacht konden de 2 blaasventilatoren en 2 afzuigventilatoren hun verkoelende werk doen. We hebben dus heerijk geslapen.

Al met al is het natuurlijk een weinig spannend verhaaltje om te lezen, maar dat past natuurlijk wel goed bij de hoge temperaturen. Slow and easy dus.

1. Marie Grapendaal:
    Lekker hoorrrr
  2. Barbara:
    12 augustus 2020
    Zolang jullie er maar van genieten xxx van ons
  3. Marije:
    12 augustus 2020
    Slow and easy is de remedie om dit vol te houden. De temperatuur dwingt je er overigens ook toe.
    Geniet nog lekker. Kus, Marije
  4. Wim en Ank: