Heerenveen-Akkrum- Sneek- Leeuwarden-Dokkum

30 mei 2023 - Dokkum, Nederland

22 mei Heerenveen

Er was nog een stel dat ook al enkele dagen op deze lokatie lag en na een praatje op de kade nodigde ik ze uit voor een borrel in de middag. Wij vinden het altijd leuk om nieuwe mensen te spreken .

Tot onze verbazing vertelden ze dat dit in de veertig jaar dat ze varen de eerste keer was dat ze door iemand waren uitgenodigd (?).

23 mei Heerenveen- Akkrum

Het werd toch weer eens tijd om verder te gaan. Het advocatenduo Anker heb ik altijd een mooi stel gevonden en hun geboorteplaats Akkrum leek je een mooie volgende bestemming om eens te bekijken. Voor de spoorbrug was een mooie afmeerplek aan de kade en daar zijn we gaan liggen.

24 mei  Akkrum-Sneek

In Sneek zijn we op een mooie plek bij de Waterpoort gaan liggen. Achter in de middag  kwamen John en Martje Kalkman gezellig wat drinken. John is een oud collega van de koopvaardij. Hij heeft zijn hele werkzame leven gevaren  en is nu al jarenlang een zeer gewaardeerd vrijwilliger bij het stoommachinemuseum in Medemblik. Dat werd weer biertje/wijntje drinken en oude belevenissen ophalen.

25 mei Sneek

Bij de zeilmaker Marco hebben we nog even een stop gemaakt om een laatste  rimpeltje weg te werken in de kuiptent. Hij heeft de te maken correctie afgetekend en in het najaar wordt de tent bijgewerkt.

26 en 27 mei via de Swette naar Leeuwarden

We hebben met 2 tussenstops de slingerende Swette gevolgd naar Leeuwarden.

28 en 29 mei Leeuwarden

We hadden verwacht dat de Prinsentuin, aanlegplaatsen langs het park, bomvol zou zijn vanwege pinksteren, maar er was plaats zat.

Tot onze verbazing was er in Leeuwarden op 1ste Pinksterdag geen enkele supermarkt open en zelfs een prima indonesisch afhaalrestaurant was gesloten.

Jan en Christien Volkers, vaarvrienden waar we een heel goede klik mee hebben, hebben ons opgezocht voor een drankje. Zij hebben jammer genoeg om gezondheidsredenen hun boot moeten verkopen en zitten nu in de  "vaarrouw". Het is heel moeilijk voor ze want ze hebben meer dan hun halve leven op het water gewoond, maar wonen nu niet ver van Leeuwarden in een heel fijn  huis.Het was weer een heel goed weerzien.

Eind van de middag maakten we los, maar de Noorderbrug was defect en het duurde ruim een uur eer we, in de laatste 5 minuten van de brugopeningen, nog net de stad uitvoeren. Enkele kilometers buiten de stad vonden we weer een Marekriteplekje.

30 mei door naar Dokkum

Omdat we een lage boot zijn konden we hartje centrum afmeren.

1. Marie Grapendaal:
    Ohhh heerlijk, luwarden xxx
  2. Mia:
    30 mei 2023
    Leuk om te lezen allemaal. Hier alles rustig. En geen roddeltjes. Groetjes van ons.
  3. Inge tilet:
    30 mei 2023
    Hoi luitjes jullie varen rustig door ons landje en genieten volop . Ik en nicole hebben barbara gesproken hier in lindendael en hebben jullie groeten ontvangen. Ik mag mijn been nu 100,%, belasten en nü oefenen .met
    Lopen dat
    Valt heel erg tegen na 14 wk ,maar het eind is in zicht gelukkig .nog veel mooi weer gr v ons
  4. Henk:
    30 mei 2023
    Misschien ook even een drankje doen bij de Bonifatiusbron…? Kan volgens mij geen kwaad.
  5. Marije:
    31 mei 2023
    Weer heel wat plaatsen gepasseerd en gelukkig met allemaal gezellige mensen om lekker bij te praten. Leuk je vanochtend even aan de telefoon gesproken te hebben. Wacht je tel. af na 4 juni. Dinsdag 6 juni zou ons goed uitkomen om wat af te spreken, maar we spreken elkaar. Nog mooie dag in Dokkum verder 👌😍
  6. Annemarie:
    31 mei 2023
    Geweldig om jullie te kunnen volgen .
    I do envying you. X x