Havelte-Meppel-Hasselt-Zwolle

18 juni 2023 - Zwolle, Nederland

12 en 13 juni Havelte

We zijn samen rond en door Havelte gefietst maar dat het het mooiste brinkdorp van Drenthe zou zijn moeten we toch tegenspreken. De brink is verkracht door bebouwing, jammer hoor. We lagen aan de Drentse Hoofdvaart en dat was niet verkeerd want er woei een verkoelende bries door de boot.

14 en 15 juni Meppel

De passantenplaatsen lagen behoorlijk vol  maar  achter een bruggetje vonden weer een fijne aanlegplek achter een gezellig gronings stel. Ze waren vroeger binnenvaartschippers geweest en hadden bij de borrel grote verhalen over die tijd. We lagen weer heerlijk koel, dus ook daar bleven we 2 nachten.

16 en 17 juni een plas net voorbij Hasselt

We kenden deze plas nog van enkele jaren geleden  toen we de Overijsselse Vecht opgevaren zijn en vonden daar alweer een mooi op de wind liggende ligplaats. Zulke plekken moet je met dit weer koesteren want het is vaak om te puffen.

18 juni Zwolle

Het zou een stukje koeler (minder warm) worden dus mooi om dan in het centrum van Zwolle te gaan liggen. De Librije hebben we deze keer maar eens overgeslagen..... Dat betekende dus boodschappen doen bij Appie.

1. Marie Grapendaal:
    18 juni 2023
    Haha, wij slaan ook altijd Librije over, veel te druk🤣
  2. Marije:
    18 juni 2023
    Geweldig, jullie treffen ook bij elke ligplaats gezellige mensen, en natuurlijk zijn Groningers gezellig 😂🤣.
    Leuk dat jullie dit zo treffen, kan ook niet anders, zijn zelf nl ook een prima stel om een glas mee te drinken 🍺😘😘
  3. PR Ruud Peggy:
    20 juni 2023
    Leuk dat ronddobberen over de plassen en kanalen.
    Gr Ruud en Peggy
  4. Annemarie:
    21 juni 2023
    Geweldig alweer.
    Hier vind ik het te heet en de zomer begint morgen pas🌞
    Gisteren hebben we n kwartiertje regen gehad en in de verte hoorde je wat onweer. Het was al met al te weinig en het knapte er niet van op. Jullie hebben het beter. Nog veel plezier ❣️