Grouw

17 augustus 2016 - Grou, Nederland

In Groningen hebben we eerst een heel gezellige middag en avond gehad met Ger en Luus en de volgende dag met Marije en Carel. Met allebei hebben we eerst een borrel bij ons aan boord gedronken, zijn we vervolgens naar hun huis gegaan wat we nog niet eerder gezien hadden en vervolgens zijn we lekker uit eten gegaan. Allemaal heel warm en gezellig.

Na drie heel gezellige dagen in Groningen zijn we gisteren aan een steiger van Marekrite op het meertje de Leiden gaan liggen, waar we een prachtige avond hadden.

Wel was er iets raars aan de hand met ons internet van Simyo. Het datagebruik vloog de pan uit, achteraf omdat er allerlei programma' s aan het updaten en synchroniseren waren. Mijn fout, dat had ik af moeten zetten. Het gevolg was dat de provider mij uit voorzorg had afgesloten. Vanmorgen dus eerst aan het bellen geweest met de GSM van Tineke om alles weer in orde te krijgen.

We zijn vandaag precies 3 maanden onderweg en hebben geen enkele panne gehad, maar vandaag was het dubbel prijs. Nadat het internet eindelijk weer werkte bleek de dynamo de geest te hebben gegeven. De zonnepanelen laadden gelukkig nog wel bij. We zijn daarom doorgevaren naar Grouw, waar de werf van de Pikmeerkruiser  is, omdat we hoopten dat die wellicht een elektricien beschikbaar had. Alweer pech, de goede man was op vakantie. Gelukkig was er wel een andere elektricien in het dorp die wel snel kon komen. Hij heeft wat gemeten en daarna heb ik de dynamo gedemonteerd, die hij vervolgens meenam om ergens op de testbank te laten testen. Er bleek een diode kapot en als alles meezit wordt de nieuwe diode morgen geleverd en kan de dynamo weer op de motor.

We liggen aan een steiger van de werf pal naast de Jumbo en Lidl en hebben vanmiddag gezellig een terrasje gepikt in het dorp.

Motorurenteller: 3003

1. Marije:
    19 augustus 2016
    Wat een pech, gelukkig hebben jullie er goed weer bij en Grouw is gezellig om een terrasje te pikken. Hoop dat de dynamo morgen inderdaad geleverd wordt. Lieve groet van ons.