Groningen

13 augustus 2016 - Stadskanaal, Nederland

Vanmorgen om 09.30 zijn we in een konvooi van 4 boten naar het noordwesten vertrokken. Dat konvooi is echt nodig want je gaat langs heel wat sluisjes en ontelbare bruggetjes. Dat hebben ze hier trouwens mooi geregeld want de uitvoerende medewerkers zijn allemaal van de sociale werkvoorziening. Ze hebben een brommer en rijden met zijn tweetjes, om bij toerbeurt de bruggen met de hand te bedienen. Je hoeft vrijwel nooit lang te wachten. Toen we ze op het eind van de tocht uitvoerig bedankten en, discreet in een plastic zak, een paar biertjes gaven stonden ze te glimmen van genoegen. Voor iedereen een perfecte oplossing dus, want met volledig betaalde krachten zou het niet haalbaar zijn om deze service te verlenen.

Toen we eenmaal bij het Zuidlaardermeer waren besloten we door te gaan naar Groningen, waar we een paar dagen blijven liggen in de Oosterhaven, midden in de stad.

Havengeld: nog niet bekend      Motorurenteller: 2995

1. Willy:
    14 augustus 2016
    Gezellig midden in de stad Groningen, daar zijn wij ook heel wat keren een paar dagen blijven liggen wanneer we binnendoor terug gingen. Wel even het Groningermuseum bezoeken en een stadswandeling maken, Veel plezier nog en mooi weer want dat beloven ze de komende week. Groetjes Willy
  2. Catel en Marije:
    15 augustus 2016
    Wij hebben beiden genoten van de gezellige middag/avond met jullie. Heerlijk gedronken en gegeten en lekker bijgekletst. Voor herhaling vatbaar. Goede reis verder en tot in Hoorn.
  3. Catel en Marije:
    16 augustus 2016
    Erg leuk gevonden om gezellig een glas te drinken met jullie in de Oosterhaven. Heerlijk gegeten en lekker bijgekletst. Leuk
  4. Marije:
    17 augustus 2016
    Leuk zo'n site, kunnen we jullie volgen. Maandag was reuze gezellig en ook fijn om weer effe bij te praten. We hebben genoten en zien elkaar weer spoedig. Liefs