Stavoren

28 augustus 2016 - Grou, Nederland

Ik heb alweer heel wat dagen verzaakt een berichtje te maken, waarvoor mijn excuses.

In Grouw hebben we tot vorige week zondag gelegen. De nieuwe dynamo is door Kick Grapendaal opgehaald in Langedijk en naar Grouw gebracht. Ik heb hem de volgende dag ingebouwd en dat is weer  OK. De oude dynamo gaat terug naar de fabriek om gecheckt te worden want we willen natuurlijk wel graag weten wat de reden was dat hij doorbrandde.

Er zat een doorgebrande kabel bij de serie-paralelschakeling van de boegschroef en je vermoedt dan natuurlijk een verband met de dynamo, maar in Sneek bleek bij de specialist van Cupo dat de boegschroef van het begin dat we de boot hebben al op 12 Volt heeft gedraaid. Dat is een mooi klusje voor de komende winter en verklaart ook waarom ik vond dat hij maar weinig stuwkracht had.

In Sneek kwamen maandagmiddag John en Martje Kalkman, een oude collega van Shell Tankers, aan boord en we hebben heel gezellig geborreld en gegeten. Dinsdag belde Barbara en die kwam met Beaudine naar Sneek. Die hadden we best wel gemist na al die tijd en ook dat was natuurlijk heel gezellig.

Woensdag voeren we naar Woudsend, waar we ook alweer een oud-collega van Shell Tankers, Johannes Wassenaar ontmoetten. Dat was een buurman van Ineke en Gérard van Geenen die we in Duitsland ontmoet hadden en ons vertelden dat er drie ex Shell mensen bij hen woonden, allemaal riant aan het water en met eigen steiger. Wij hadden daar dus ook meteen een prachtige ligplaats. Weer lekker borrelen, barbecuen en bijpraten ( tot 03.30) Donderdag kwamen Mar en Piet Keirsgieter naar Woudsend. Die hadden we al ruim 4 maanden niet gezien. We hebben een mooi rondje met ze gevaren en voor anker bij Langweer gegeten. Vrijdag idem dito met de andere oude Shell  collega, Bart Ozinga, en toen moesten we zaterdag als een speer naar Heeg, wat daar lagen Hans en Marian Mol. We gingen wat erg voortvarend aan het bier en de wijn en besloten om achter in de middag even een rustpauze in te lassen. Om acht uur ''s avonds kwamen ze weer aan boord bij ons met een royaal gevulde koelbox en een Scrabblespel. Om 04.00 uur vanmorgen was de koelbox leeg en wij vol. Ook weer heel gezellig dus en dit verhaal maakt meteen duidelijk waarom er een tijdje geen berichtje kwam, gewoon geen tijd.

Vanmiddag zijn we naar Stavoren gevaren, waar we morgen nog een dagje blijven liggen.

1. Isa:
    28 augustus 2016
    Gezellig!!! Al dat geborrel en halve nachten doorhalen verklaart waarschijnlijk waarom er geen motorstand en havengeld wordt genoemd.... ;-)
  2. Hans Mol:
    28 augustus 2016
    en gezellig was het zeker in Heeg.....