Givet- Anseremme

1 juli 2017 - Anseremme, België

Woensdag 28 juni,  Givet

Gisteren zijn we tot Givet gevaren, het laatste plaatsje voor de Franse grens. We meerden daar langszij af aan drijvende steigers dwars in de Maas, maar toen we eenmaal goed afgemeerd lagen kwam de havenmeesteres aangesloft om ons te vertellen dat we daar niet mochten liggen omdat we langer zijn dan 10 meter en de steiger dat niet kan hebben. We moesten dus in stroomrichting in een box gaan liggen. Het is best een leuk plaatsje en we hebben er heerlijk gegeten voor een zeer redelijke prijs in Maison Baudoin, kunnen we aanbevelen.

Vanmorgen regende het pijpenstelen en dat blijft met droogteperiodes tussendoor nog een aantal dagen hetzelfde.

We hadden met Henk en Elly, zus en zwager, afgesproken dat zij ons eind deze week zouden opzoeken voor ons traditionele avondje Canasta,  maar het leek me voor hun niet leuk om en heel eind de regen op en neer te moeten rijden, dus stelde ik voor om dat kaartavondje enkele weken op te schuiven. Dat ging echter vanwege hun volle agenda niet, ze komen gewoon, weer of geen weer.

Ze gaan namelijk binnenkort samen met hun kleinkinderen een vakantiereisje, wat zeg ik, een safari in Zuid-Afrika maken. Ik wou dat ik zulke grootouders gehad had vroeger....

We blijven dus enkele dagen hier liggen tot het weer opklaart.

Zaterdag 1 juli Anseremme

Na donderdagmiddag  een gezellige kaartsessie gehad te hebben met Elly en Henk hebben we 's avonds weer heerlijk gegeten bij Maison Baudoin, waarna er weer fanatiek gekaart werd. Vrijdagochtend is Elly met ons meegevaren naar Anseremme en Henk heeft de koffers in een hotel in Dinant neergezet en zqt ons al op te wachten in de jachthaven hier. Deze haven ligt in een kommetje naast de Maas en heeft een  prima restaurant en verder alle voorziening.

Je zult het wel raden denk ik. Er werd uiteraard weer gekaart. Dat gaat heel fanatiek om geld en toen we Elly en Henk gisteravond uitzwaaiden konden we toch mooi €3,40 toevoegen aan ons vermogen....

Onze dynamo heeft het begeven. Heel vreemd want ik heb 2 jaar geleden een nieuwe, zwaardere accu gemonteerd die vorig jaar tegen het eind van de vakantie de geest gaf. We hebben daar een zelfde type voor in de plaats gemonteerd en na onderzoek bleek er een draad van het anker te zijn losgeraakt. Nu laten we toch weer een zelfde type opsturen door de prima leverancier Electrostart in Langedijk, want het lijkt gewoon op domme pech. Vorige keer hebben ze ook zonder aarzelen het  volledige bedrag van de dynamo aan ons overgemaakt toen de oorzaak duidelijk was.

Maar nu moeten we wel een beetje van haven met stroompaal naar haven met stroompaal varen want de witte wijn en het bier moeten wel koud blijven en met de huiidige motregen doen de zonnepanelen natuurlijk bijna niets.

Maar er zijn erger dingen nietwaar?

We moeten hier aan havengeld € 17, per nacht betalen incl. stroom.  Motorurenteller 3160

1. Marije:
    2 juli 2017
    Gezelligheid met lekker eten en kaarten en "domme pech" met de accu wisselen elkaar af, maar de stemming blijft erin dat is belangrijk op een schip. Hopelijk wordt de nieuwe stroomvoorziening snel geleverd want om telkens een aansluiting te zoeken voor jullie bier en w.wijn is ook niet alles. Nog fijne vaart verder en zie met belangstelling weer uit naar een nieuw verhaal. Smok Marije