Anseremme-Namen-Charleroi- Seneffe

7 juli 2017 - Seneffe, België

Zondag 2 juli zijn we weer vertrokken uit Anseremme, op weg naar Namen. Het was een regenachtige dag, dus slecht voor de elektriciteitopbrengst van de zonnepanelen. Gelukkig hebben we een flinke accucapaciteit zodat we probleemloos in Namen weer aan het stopcontact kwamen.

De meest waarschijnlijke jachthaven om de dynamo naar toe te laten sturen is Seneffe en daar heb ik een mailtje heen gestuurd met de vraag of ze mij een adres kunnen doorgeven waar de hele dag iemand aanwezig is om een pakketje aan te nemen.

Motorurenteller 3165

Maandag 3 juli Namen

Vandaag blijven we hier liggen en gaan we de stad verder verkennen. Hopelijk krijgen we van de dynamoleverancier een levertijd door voor de nieuwe dynamo en kunnen we dat kortsluiten met het afleveradres. De eerste 60 km is er geen jachthaven waar we een nachtje aan de stroom kunnen, maar gelukkig is het weer behoorlijk opgeklaard en dan helpen de zonnepanelen ons er wel doorheen. Namen is echt een heel gezellige stad met talloze kleine pleintjes omgeven door restautantjes met terrassen. Er is weinig leegstand van winkels te bespeuren en de vaak smalle straten hebben veel kleine winkels.

Dinsdag 4 juli Namen  lekker nog een dagje blijven liggen. Op zoek naar een adres voor een nieuwe Antargaz gasfles kwam ik bij een garagebedrijf terecht. De grote gasfles ruilen kostte €20,- en toen ik dat vroeg wilden ze hem voor dezelfde prijs ook nog aan boord komen brengen. Ik gaf natuurlijk €5,- fooi en hij werd keurig op het afgesproken tijdstip bezorgd. Dat was weer een meevaller.

Woensdag 5 juli naar het westen over de Sambre

We wisten dat we nu een relatief saai stuk moesten varen. Dat bleek helemaal waar. We voeren langs desolate fabriekscomplexen die stonden te wachten op de schroothandelaar die maar niet wilde komen. Een stukje voor Charleroi hebben we vastgemaakt aan een binnenvaartschip waar iemand ooit mooie plannen mee scheen gehad te hebben. De accu's waren overdag goed gevuld door de zonnepanelen dus daar hadden we geen zorgen over. Onderweg hebben we met de leverancier van de dynamo gebeld en hij zou zo spoedig mogelijk een nieuwe, duurdere, dynamo sturen naar een garagebedrijf in de buurt van Seneffe, waar we donderdag aankomen.

Motorurenteller 3171

Donderdag 6 juli, naar Seneffe

Kort na Chareroi gingen we het kanaal van Brussel naar Charleroi op en vrij voorspoedig kwamen we in Seneffe, bij de SNF Yachting club aan. Toen ik daar de leverancier belde voor het track and trace nummer van de zending bleek dat de dynamo al afgeleverd was. Onvoorstelbaar efficient die koeriersdiensten. Ik ben dus meteen met de fiets naar het garagebedrijf gegaan om e.e.a. door te spreken.

Motorurenteller 3177 havengeld € 11,- per nacht ex. stroom.

Vrijdag 7 juli, Seneffe, ups, maar ook vooral downs

Ik ben 's morgens meteen de dynamo gaan uitbouwen en sprong daarna blij op het fietsje naar de garagehouder, die de poelie, dat is waar de v-snaren van de aandrijving op lopen, zou overbouwen op de nieuwe dynamo. Toen bleek dat de asmaat van de nieuwe dynamo niet klopte en de boel dus niet gemonteerd kon worden  grgrgrgr..   Dus heb ik de leverancier maar weer gebeld om een wel passende dynamo op te sturen. Het lukte niet meer om die uiterlijk zaterdag bezorgd te krijgen dus blijven in ieder geval tot maandag hier liggen in de overigens gezellige haven. Het zij zo... maar... we hebben er prachtig weer bij en hebben vanmiddag een flink stuk gefietst, voor ons doen dan.

1. Inge tilet:
    7 juli 2017
    Hoi luitjes ,wat gezellig om jullie verhalen zo te volgen met alle ups en douwns.maar jullie vermaken zich wel ,heel veel plezier verder grvons
  2. Marije:
    7 juli 2017
    Dit is wel een reis met veel,ups en downs. Geweldig dat jullie de stemming, voor zover ik kan lezen natuurlijk () erin kunnen houden door fietstochtjes te maken etc. Fijn dat de zonnepanelen toch z'n werk doen zodat bier en w.wijn lekker koud gedronken kunnen worden. Suc6 met de inbouw van de juiste dynamo aanstaande maandag. Toi, toi liefs van ons.
  3. Barbara:
    8 juli 2017
    Waardeloos als t zo tegenzit zeg , probeer maar te genieten van de "ups " als we zo om ons heen kijken dan hebben jullie toch alle geluk van de wereld dat jullie dit samen kunnen doen.
    Heel veel liefs van ons xxx