Elburg-Harderwijk- Bunschoten-Amersfoort

2 september 2018 - Amersfoort, Nederland

Zondag 26 augustus Elburg

Hier vonden we ook weer een mooi plekje. Elburg is een heel uniek stadje en komt altijd heel gezellig over.

Hoor wie klopt daar kinderen zachtjes op het raam. We zaten 's avonds tv te kijken toen er op het raam werd geklopt. Dat was Piet Koeman, een hele verrassing. Hij lag daar ook en appte meteen zijn Tine om ook te komen en we hebben een heel gezellige avond gehad en waren weer helemaal op de hoogte.

Maandag 27 augustus nog een dagje Elburg

Alweer lekker een dagje geluierd in Elburg.

Dinsdag 28 augustus aan landje op het Veluwemeer.

Het was een mooie dag dus we besloten lekker aan een mooi eiland te gaan liggen. Deze plekken zijn er vrij weinig langs het Veluwemeer, zeker als je dat dan vergelijkt met Friesland.

Woensdag 29 augustus Harderwijk

Na een goed uur varen waren we al in Harderwijk, wat een enorme transformatie heeft doorgemaakt. Het hele waterfront is omgegooid  en er is een uitstekend geoutilleerde en heel gezellige haven voor in de plaats gekomen.

Donderdag 30 augustus Harderwijk

Alweer nog een dagje blijven liggen. Ruud van Loenen heeft een nieuwe boot gekocht en belde dat hij hier een paar kilometer vandaan lag met die boot. Een mooie gelegenheid om die boot te kunnen bewonderen. Ik ben er op de fiets heengereden en was diep onder de indruk van de zowel buiten als binnen prachtige zeilboot.

In de middag zijn we de stad in geweest, een terrasje gepakt en liepen we nieuwsgierig het plaatselijke museum binnen. Daar kregen we geen spijt van. Het museum is geheel gewijd aan Marius van Dokkum, een hedendaagse, humoristische, realistische schilder die oorspronkelojk uit Andijk k0mt. Deze geweldige schilder is de enige in Nederland die nog leeft en een eigen museum heeft. Hij heeft ook een aantal kinderboeken geschreveen en uiteraard geillustreerd.

Vrijdag 31 augustus, Bunschoten

Eigenlijk wilden we eerst naar Nijkerk, maar bij de sluis kregen we bij het omvaren ineens rood licht en de sluismeester stond wegwerpgebaren te maken dat we terug moesten. We zijn toch nog even doorgevaren wat hem woest maakte, maar we wilden wel uitleg waarom we er niet in mochten. Er was in Nijkerk eem sleepbotendag gepland en daarom mocht de overige pleziervaart er niet in. Een bord bij de sluis met die mededeling zou heel wat vriendelijker overkomen, maar ja, dat is wellicht teveel gevraagd voor Nijkerk.

Dus voeren we door naar Bunschoten Spakenburg, waar we een mooi plekje voor in de haven vonden. Daar bleek morgen een visserijdag te worden gehouden.

Zaterdag 1 september, Bunschoten

Mar en Piet belden dat ze weer eens langs wilden komen en die hadden geluk dat er ook zo een evenement werd gehouden.Maar dat houdt natuurlijk wel in dat het erg moeilijk parkeren is.

Piet loopt momenteel nogal moeilijk, dus heb ik ze naar een parkeerplek bij de grote jachthaven buiten het dorp gedirigeerd en ben met een extra fiets aan de hand daarheen gegaan zodat Piet op de elektrische vouwfiets naar de boot kon. Marja loopt als een kievit en was er nog bijna eerder dan wij. Het werd weer als vanouds een heel gezellige dag en na de BBQ aan boord gingen ze weer rond en vol naar huis.

Zondag 2 september Amersfoort

Ook hier was een evenement, de triathlon van Amersfoort,  waardoor we een paar uur voor de Kwekersbrug moesten wachten. Maar dat was nu wel keurig met borden, zelfs al bij de ingang van de Eem, aangegeven.

Om 17.00 uur konden we de brug door naar een mooie plek dichtbij het centrum. De uiterst vriendelijke havenmeester gaf ons een goody bag met info en vertelde even waar alles was. Ook hier blijven we weer twee nachten.

1. Isa:
    3 september 2018
    Lekker hoor!! En zelfs jullie sociale leven wordt goed onderhouden ;-)
    Tot snel X
  2. Marije:
    3 september 2018
    Heerlijk toch dat je vrienden, kennissen jullie goed weten te vinden.
    Geniet nog lekker van het buiten zijn, van elkaar en de barbeque 😂💋
  3. Inge tilet:
    3 september 2018
    nog heel veel mooie dagen - weken geniet van alle vrijheid .wat is ons landje toch geweldig .af en toe fam of vriemden aan boord dan blijven jullie ook bij met alle nieuwtjes liefs van ons