Amersfoort- Eemdijk- Huizen-Weesp-Amsterdam

9 september 2018 - Amsterdam, Nederland

Maandag en dinsdag 3 en 4 september, Amersfoort

De voorgenomen 2 nachten zijn er drie geworden, want wat is dat Amersfoort een leuke en interessante stad! Dinsdag kwamen eerst Richard en Ria Quinell met hun nieuwe schip de haven van Amersfoort binnenvaren en in de loop van de middag kwamen ook Ank en Willem van den Berg nog. De Karperskuyl was dus goed vertegenwoordigd en het werd opnieuw, ik kan er niets aan doen, weer erg gezellig.

Woensdag 5 september, Eemdijk

We zijn nu toch eindelijk uit Amersfoort vertrokken en na anderhalf uur varen zijn we op een mooie plek dichtbij Eemdijk gaan liggen.

Donderdag 6 september , Huizen

In Huizen konden we, omdat we maar 2,40 mtr hoog zijn, doorvaren naar het eind van deze gemeentehaven. Dat eind is een kom met een fontein in het midden. We lagen op 20 mtr. Afstand van een supermarkt en recht voor de deur bij een pizzeria. Het wasr alleen heel vreemd wasdat wij de enige boot earen die hiet afmeerde. Aan de kosten kon dat ook niet liggen, wanr volgens de website moesten we € 5,50 betalen voor een nachtje. We kregen wel een paar heel,forse regenbuien over ons heen, die kennelijk de oorzaak waren dat de beste ambtenaar die dat geld moest komen innen zich niet nat wilde laten regenen voor zo een magere opbrengst. We hebben de pizzeria blij gemaakt als klant en zijn de volgende ochtend weer vetrokken.

Vrijdag 7 september, Weesp

Het woei pittig en ons bootje schommelde dienovereenkomstig gedurende de tocht naar Muiden. We hebben daar diesel getankt tegen een onbehoorlijk hoge prijs en zijn daarna doorgevaren naar Weesp waar we een beetje buiten het stadje een goede ligplek met stroomvoorziening vonden. In de middag hebben we Weesp een beetje in het rond gefietst voor de broodnodige beweging.

Zaterdag 8 september, Amsterdam

Via de Weespertrekvaart kwamen we op de Amstel. Het is toch iedere keer weer een bijzondere ervaring om via de Amstel naar hartje Amsterdam te varen. Via de Oude Schans kwamen we op het IJ en zijn we naar de Aeolus jachthaven gevaren waar we weer twee nachtjes willen blijven liggen. Je kunt nu wel zien dat voor niet-waterzigeuners het seizoen toch een beetje voorbij is, want we waren de enige passant. Bij de Foodmarket om de hoek lekkere boodschappen gedaan.

1. Marije:
    9 september 2018
    Nou, bijna welkom thuis, wat hebben jullie veel gezien en beleefd.Met name een hoop gezelligheid gehad waar je met veel plezier(mag ik aannemen) op terug kunt kijken. O naar 2019, super!
  2. Inge tilet:
    9 september 2018
    dag luitjes, wat goed dat af en toe wat hoornse langs komen ,dan blijven jullie toch een beetje bij met alle nieuwtjes .nu weer een beetje bij ons in de buurt ,nog een paar weken ??zal vreemd zijn om weer thuis te komen - zijn. gr v ons