Dronten-Kampen- Genemuiden-Vollenhove-Kalenburg

15 mei 2022 - Kalenberg, Nederland

10 mei hebben we Dronten achter ons gelaten en zijn we via de Ketelsluizen weer 6 meter omhoog gegaan om daarna een stukje de IJssel op te varen naar Kampen. Later in het zeizoen hangt er altijd een bordje Haven Vol bij de ingang van de binnenhaven maar nu konden we een mooie ligplaats uitzoeken.

12 mei vetrokken we weer uit Kampen en voeren we naar Genemuiden waar we vorig jaar heel warm ontvangen werden en Tineke perfect verzorgd werd aan haar beenwond. Gelukkig hadden we die hulp deze keer niet nodig. De haven was nu wel een beetje rommelig omdat hij opnieuw wordt ingedeeld, maar uiteindelijk lagen we toch weer op bijna dezelfde plek als vorig jaar.

We werden gebeld door mijn zwager en zus Henk en Elly, die vroegen waar we lagen. Al heel wat jaren bezoeken ze ons tijdens onze bootvakanties. Het is gewoon traditie geworden om dan in de avond een potje Canasta te spelen. Zelfs toen we in de Oostzee voeren kwamen ze ons opzoeken.

Elly had net een nieuwe fiets gekocht en ze hadden besloten om eerst een paar uur re fietsen en aansluitend bij ons te komen. Toen wij afmeerden  hadden zij net de fietsen van de auto gehaald. Het was weer heel gezellig maar we hebben gezamenlijk kunnen vaststellen dat je naast alle goede kwaliteiten van Genemuiden er niet op zoek moet gaan naar culinaire hoogstandjes want dat is daar een beetje moeilijk....

13 mei weer een stukje door naar Volkenhove.

Het mooiste van Vollenhove, best een leuk oud dorp hoor, vind ik Kanter, de palingrokeriij. Daar wordt echt heel goede kwaliteit paling gerookt en tegen een fatsoenlijke prijs verkocht. Ze hebben daar dit jaar een noviteit, namelijk een palingautomatiek. Daar zal vast bij meespelen dat het in die regio niet op prijs wordt gesteld om op zondag je winkel open te hebben en dit laat dan toch mooi de kassa rinkelen.

14 mei besloten we met mooi weer nog een dag in Vollenhove te blijven. In de ochtend werden we door onze vrienden Marja en Piet Keirsgieter in gebeld om ons te feliciteren met onze  tweeenvijftigste trouwdag.

Twee uur later stapten ze bij ons aan boord en hebben we samen een heel gezellige dag gehad.

Zondag 15 mei voeren we weer verder via Blokzijl en de prachtige Weerribben. In het Kalenburgerkanaal vonden we een mooie ligplaats en op deze eerste dag met een door de veranderde windrichting ook in de wind aangename temperatuur was het lekker lui liggen geblazen.

1. Rein:
    15 mei 2022
    Gefeliciteerd met jullie 52 ste huwelijksjaar!!
  2. Marie Grapendaal:
    15 mei 2022
    Hoiiii, nog gefeliciteerd!!!
    Lekker genieten jullie. Knuffels
  3. Marije:
    16 mei 2022
    War weer een leuk verslagje van jullie reis, en uiteraard wil ik jullie feliciteren met jullie 52e trouwdag (wat al een tijd 👍) Geniet lekker van het weer en van jullie verdere avonturen.🥂😍
  4. Wim en Ank:
    16 mei 2022
    Ook van ons nog hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijks dag 🥳💐🥰